• EnglishEnglish
    • ΤΜΗΜΑ
      • ΙΔΡΥΣΗ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
      • ΣΤΟΧΟΙ
      • ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
      • ΜΗΤΡΩΑ ΕΚΛΕΚΤΟΡΩΝ ΤΕΑΠΗ
      • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΑ
      • ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ-ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑ
      • ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ
      • ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
        • ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
        • ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
        • ERASMUS
        • CIVIS
        • Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ
        • ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
        • ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
      • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
        • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
        • ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
      • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • ΑΝΘΡ. ΔΥΝΑΜΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
      • ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΟΜΟΤΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
      • ΦΟΙΤΗΤΕΣ
        • ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ
        • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
      • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
    • ΕΡΕΥΝΑ
      • ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
      • ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
      • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΝΕΑ
      • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
        • ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
        • ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
        • ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
        • Εκλογές Δ/ντών Εργαστηρίων
        • ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
      • ΕΝΤΥΠΑ
      • ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
      • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    • e-Πρωτόκολλο
    • Περγαμηνή

    Georgia Liarakou

    Basic Information:

    Title: Associate Professor
    Area of Specialization: Environmental and Sustainability Education

    Contact details:

    Phone No: +30-210 3688037
    E-mail:
     gliarakou@ecd.uoa.gr

     


    Office : Navarinou 13A, 3rd floor
    Contact address: National and Kapodistrian University of Athens, School of Education, Department of Early Childhood Education, Navarinou 13A, 10680 Athens

    Academic information

    Education
    • 1995 PhD (Doctorat) in Environmental Education, Department of Sciences of Education, University René Descartes – Paris V, France
    • 1990 Master (Diplome d’Etudes Approfondies D.E.A) of Education, Department of Sciences of Education, University René Descartes – Paris V, France
    • 1988 BSc in Pedagogy, Philosophy and Psychology, Faculty of Philosophy, National and Kapodistrian University of Athens, Greece
     

    Research interests

    • Environmental and sustainability education
     

    Courses and Seminars

    Undergraduate

    • Introduction to environmental education /education for sustainability
    • Environmental and sustainability issues
    • Alternative teaching and learning methods in education
    • Methodology of research in social sciences I & II
    • Sustainable school

     

    Graduate

    • Education and Sustainability

     

    Selected Publications
    • Liarakou, G., Konstantinidi A., Gavrilakis C. (2021). Local Renewable Energy Development: School Teachers’ Perceptions, Attitudes and Teaching Intentions. Educational Sciences, 11, 589, doi:https://doi.org/10.3390/ educsci11100589
      Liarakou, G. (2021). Responsible consumption: a central dimension of environmental and sustainability education. Environmental Education for Sustainability, 3 (1), 55-70. doi:10.12681/ees.26695
    • Flogaiti E., Liarakou G., Gavrilakis C (2021). Participatory teaching and learning methods. Applications in education for the environment and sustainability. Athens: Pedio
    • Konstantinidi P., Liarakou G. (2021). Enseigner la thématique des énergies renouvelables dans les territoires insulaires: le rôle des perceptions des enseignants. In R. Boix Tomas, P. Champollion, A. Duarte (Eds) Enseignement et apprentissage en tension dans des territoires ruraux, montagnards et urbains d’Europe du sud. Paris: L’Harmattan. ISBN: 978-2-343-21689-8
    • Liarakou G. (2019). Education for Responsible Consumption and Sustainable Development. In: Leal Filho W. (Εd) Encyclopedia of Sustainability in Higher Education. Springer, Cham. Doi.org/10.1007/978-3-319-63951-2
    • Bhutia Y. & Liarakou G. (2018). Gender and nature in the matrilineal society of Meghalaya, India: Searching for ecofeminist perspectives, The Journal of Environmental Education, 49:4, 328-335, DOI: 10.1080/00958964.2017.1407283
    • Chaita S. Liarakou G., Vasilakakis V. (2018). A/r/tography and adaptive cultural ecology: A fluid relationship of time and space. In A. Sinner, R. Irwin & T. Jokela (Eds), Visually Provoking: Dissertations in Art Education. Rovaniemi: Lapland University Press, p.p. 40-49. ISBN 978-952-310-936-0
    • Flogaitis E., Liarakou G., Gavrilakis C., (2018). ENSI’S Quality criteria and education for Sustainable development in Greece. In C. Affolter, A. Varga (Eds.) Environment and School Initiatives Lessons from the ENSI Network – Past, Present and Future, Vienna and Eszterhazy Karoly University, Budapest.  ISBN: 978-3-200-05834-7
    • Liarakou, G. (2017).  The key role of ESD in approaching the migration issue. In M. Kezunovic Krasek (Ed), Knowledge for my dreams. The Way towards Ethical Education – Good Practices in the Education of Refugees and Migrants. Ljubljana: The Office of the Member of the European parliament T. Fajon, p.p. 68-73.
    • Caserini S., Kosk A., Fedor P., Liarakou G. Viale G. (Eds) (2017). SAME World Edu-kit: A rich and simple educational tool to facilitate the inclusion of social and environmental topics in School curricula, SAME World http://edu-kit.sameworld.eu
    • Gavrilakis C. and Lairakou G. (Eds.) (2017). Environmental – Climate Μigration: Educational activities. Patras: Computer Technology Institute. ISBN: 978-960-06-5654-1 (274 σελ).
    • Liarakou, G., Gavrilakis, C., Flogaitis, E. (2016). School community collaboration in remote communities: challenges for future teacher training. In: W. Lambrechts, J. Hindson (Eds), Research and Innovation in Education for Sustainable Development. Exploring collaborative networks, critical characteristics and evaluation practices. Vienna: Environment and School Initiatives – ENSI, ZVR-Zahl 408619713, pp. 106-122.
    • Liarakou G., Gavrilakis C. Flogaitis E. (2014).  Profiles of iIsolated communities and ways into integration. Schools and communities – Working together for Sustainable Development. ENSI i.n.p.a (80 σελ), ISBN: 978-3-85031-197-7.
    • Kadji-Beltran C., Zachariou A., Liarakou G., Flogaitis F. (2014): Mentoring as a strategy for empowering Education for Sustainable Development in schools, Professional Development in Education, 40:5, 717-739.
    • Katsenou C, Flogaitis E & Liarakou G. (2013): Exploring pupils participation within a sustainable school, Cambridge Journal of Education, 43:2, 243-258
    • Liarakou G., Sakka E., Gavrilakis C., Tsolakidis C. (2012). Evaluation of Serious Games, as a Tool for Education for Sustainable Development. European Journal of Open, Distance and E-learning, Special Issue, Best of EDEN 2011, 96-110.
    • Liarakou G., Athanasiadis I., Gavrilakis C. (2011). What Greek secondary students believe about climate change, International Journal of Environmental and Science Education 6(1) 79-98.
    • Liarakou G., Kostelou E., Gavrilakis C. (2011). Environmental volunteers: factors influencing their involvement in environmental action. Environmental Education Research 17(5) 651-673.
    • Vlassopoulou Ch., Liarakou G. (Εds) (2011). Environmental History. Studies from ancient and modern Greece, Athens: Pedio, ISBN 978-960-9552-28-8.
    • Liarakou G., Gavrilakis C., Flouri E. (2009). Secondary School Teachers’ Knowledge and Attitudes towards Renewable Energy Sources, Journal of Science Education and Technology 18(2) 120-129.
    • Liarakou G. And Flogaitis E. (2007). From Environmental Education to Education for Sustainable Development, Athens: Νissos, ISBN 978-960-8392-35-7.

     

     



    Copyright © 2022 | Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
    Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία