• EnglishEnglish
    • ΤΜΗΜΑ
      • ΙΔΡΥΣΗ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
      • ΣΤΟΧΟΙ
      • ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
      • ΜΗΤΡΩΑ ΕΚΛΕΚΤΟΡΩΝ ΤΕΑΠΗ
      • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΑ
      • ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ-ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑ
      • ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ
      • ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
        • ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
        • ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
        • ERASMUS
        • CIVIS
        • Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ
        • ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
        • ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
      • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
        • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
        • ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
      • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • ΑΝΘΡ. ΔΥΝΑΜΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
      • ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΟΜΟΤΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
      • ΦΟΙΤΗΤΕΣ
        • ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ
        • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
      • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
    • ΕΡΕΥΝΑ
      • ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
      • ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
      • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΝΕΑ
      • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
        • ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
        • ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
        • ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
        • Εκλογές Δ/ντών Εργαστηρίων
        • ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
      • ΕΝΤΥΠΑ
      • ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
      • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    • e-Πρωτόκολλο
    • Περγαμηνή

    Mαρία Σφυρόερα

    sfiroeraΒασικές πληροφορίες:

    Βαθμίδα: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
    Γνωστικό αντικείμενο: Σύγχρονες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις

    Στοιχεία Επικοινωνίας:

    Τηλέφωνο: 210-3688508
    Φαξ: 210-3688057

    E-mail: msfyroera@ecd.uoa.gr


    Διεύθυνση επικοινωνίας: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Nαυρίνου 13α,Αθήνα, 10680
    Γραφείο: Ιπποκράτους 31, 3ος Όροφος

     


    Ακαδημαϊκές Πληροφορίες

    Σπουδές
    • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Φιλοσοφικό, 1988
    • Πανεπιστήμιο Paris V – René Descartes, Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Diplôme d’Etudes Approfondies (D.E.A) στις Επιστήμες της Αγωγής, 1990
    • Πανεπιστήμιο Paris V – René Descartes, Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Διδακτορικό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής, 1997
    Ερευνητικά ενδιαφέροντα
    • Εκπαιδευτικές πρακτικές
    • Διαδικασίες γραμματισμού
    • Στρατηγικές διδασκαλίας και μάθησης
    • Εκπαίδευση μειονοτήτων
    • Εκπαίδευση εκπαιδευτικών
    • TΠΕ στην Εκπαίδευση
    Μαθήματα – Σεμινάρια
    Προπτυχιακά

    • Εκπαιδευτικοί Σχεδιασμοί και Παιδαγωγικές Πρακτικές στο Νηπιαγωγείο.
    • Σχεδιασμός, οργάνωση και διαχείριση περιβαλλόντων μάθησης για τις μικρές ηλικίες.
    • Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις Ι: αξιοποίηση βασικών θεωρητικών εννοιών στην εκπαιδευτική πράξη
    • Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις ΙΙ: από τη διερεύνηση της σκέψης των παιδιών στην εκπαιδευτική πράξη
    • Θεματική Εβδομάδα: Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική.

    Μεταπτυχιακά

    • Σύγχρονες παιδαγωγικές  προσεγγίσεις και εφαρμογές  με την αξιοποίηση των ΤΠΕ.
    • Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
    Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις:
    • Η μελέτη των γνωστικών σχημάτων κατάτμησης και αναπλαισίωσης πληροφοριών κατά την κατανόηση μακροσκελών αφηγηματικών κειμένων. Συστημική προσέγγιση και διδακτικές προεκτάσεις», στο Μπεζέ Λ. (επιμ.), Γνωστική Ψυχολογία και εκπαίδευση, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1998, 107-178.
    • Διαθεματική Προσέγγιση της γνώσης, στη Σειρά «Κλειδιά και Αντικλείδια»(Επιστ. Υπεύθυνη: Α. Ανδρούσου), Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων 2002-2004, ΥΠΕΠΘ – Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα 2003, σσ. 9-47.
    • Η επεξεργασία της εικόνας στη σχολική τάξη, στη Σειρά «Κλειδιά και Αντικλείδια»(Επιστ. Υπεύθυνη: Α. Ανδρούσου), Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων 2002-2004, ΥΠΕΠΘ – Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα 2003, σσ. 9-55.
    • Το λάθος, εργαλείο μάθησης και διδασκαλίας,στη Σειρά «Κλειδιά και Αντικλείδια» (Επιστ. Υπεύθυνη: Α. Ανδρούσου), Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων 2002-2004, ΥΠΕΠΘ – Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα 2003, σσ. 9-41.
    • Διαφοροποιημένη παιδαγωγική, στη Σειρά «Κλειδιά και Αντικλείδια» (Επιστ. Υπεύθυνη:Α. Ανδρούσου), Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων 2002-2004, ΥΠΕΠΘ – Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα 2004, σσ. 11-43.
    • Από την επιμόρφωση στη διδακτική πράξη: μια πορεία γεμάτη αντιφάσεις, στο «Πρόσθεση, όχι αφαίρεση. Πολλαπλασιασμός, όχι διαίρεση: η μεταρρυθμιστική παρέμβαση στην εκπαίδευση της μειονότητας της Θράκης», Μεταίχμιο, Αθήνα 2008, σσ.377-389.
    • Εμψυχώσεις σε ομάδες παιδιών(επιμέλεια σε συνεργασία με τη Γ. Ρεκαλίδου), Διατμηματικό Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Κοινωνικο-πολιτισμική εκπαίδευση και κατάρτιση εμψυχωτών», Αλεξανδρούπολη, 2008.
    • Processus de littératie à la maternelle en Grèce : Programmes, conceptions et pratiques des enseignants (σε συνεργασία με τη Χ. Δαφέρμου και τη Δ. Τσίγκου), στο περιοδικό «Caractères», ABLF, n. 33, 2009, σσ. 27-33.
    • Από την τηλεόραση στον έντυπο λόγο: η επεξεργασία τηλεοπτικών δελτίων καιρού με παιδιά του νηπιαγωγείου» (σε συνεργασία με τη Χ. Δαφέρμου και τη Β.Γερανίου) στο συλλογικό τόμο με τίτλο: «Παιδική ηλικία και μέσα μαζικής επικοινωνίας»(επιμέλεια Ε. Κούρτη), τόμος 2ος , εκδόσεις Ηρόδοτος/ΟΜΕΡ, 2011, σσ. 167 – 188.
    • La conversation à la maternelle en tant qu’ aide au dévéloppement de la littéracie des enfant (σε συνεργασία με τη Χ. Δαφέρμου, τη Σ. Μώραλη, την κ.Αβλάμη, τη Φ.Κωστούδη και την Αι.Φάκου) στο περιοδικό Caractères, ABLF, n. 42, 2012, σσ. 5-14.
    • Κορτέση- Δαφέρμου, Χ., Σφυρόερα, Μ., Τσερμίδου, Ε. (2013). «Αντιλήψεις, προσδοκίες και μετατοπίσεις των τριτοετών φοιτητριών/ών του ΤΕΑΠΗ σε σχέση με την Πρακτική τους Άσκηση: εστιάζοντας στα δεδομένα μιας ακαδημαϊκής χρονιάς», στο Η Πρακτική Άσκηση στην αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: Ερευνητικές Προσεγγίσεις (Ανδρούσου , Α. & Αυγητίδου, Σ. (επιμ)., Δίκτυο Πρακτικών Ασκήσεων ΤΕΑΠΗ- ΕΚΠΑ, Αθήνα. 257-288.
    • Σφυρόερα, Μ. & Τζεκάκη, Μ. (2016). «Θεωρητικές προσεγγίσεις». Στο Σ. Αυγητίδου, Μ.  Τζεκάκη & Β. Τσάφος. (Επιμ.), Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί παρατηρούν, παρεμβαίνουν και αναστοχάζονται: προτάσεις υποστήριξης της πρακτικής τους άσκησης (τ. 3, κεφ. 1, σελ. 13-38). Αθήνα: Gutenberg.
    • Σφυρόερα, Μ. (2016). «Αξιοποίηση του πλαισίου της τάξης για τον σχεδιασμό». Στο Σ. Αυγητίδου, Μ.  Τζεκάκη & Β. Τσάφος. (Επιμ.), Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί παρατηρούν, παρεμβαίνουν και αναστοχάζονται: προτάσεις υποστήριξης της πρακτικής τους άσκησης (τ. 3, κεφ. 2, σελ. 39-59). Αθήνα: Gutenberg.
    • Καμπεζά, Μ. Σφυρόερα, Μ. (2016). «Eνισχύοντας τη μάθηση των παιδιών: νοηματοδότηση και παιχνίδι». Στο Σ. Αυγητίδου, Μ.  Τζεκάκη & Β. Τσάφος. (Επιμ.), Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί παρατηρούν, παρεμβαίνουν και αναστοχάζονται: προτάσεις υποστήριξης της πρακτικής τους άσκησης (τ. 3, κεφ. 3.3, σελ. 90-118). Αθήνα: Gutenberg.
    • Καμπεζά, Μ. Σφυρόερα, Μ. (2016). «Διαχείριση της εκπαιδευτικής διαδικασίας». Στο Σ. Αυγητίδου, Μ.  Τζεκάκη & Β. Τσάφος. (Επιμ.), Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί παρατηρούν, παρεμβαίνουν και αναστοχάζονται: προτάσεις υποστήριξης της πρακτικής τους άσκησης (τ. 3, κεφ. 3.5, σελ. 148-188). Αθήνα: Gutenberg.
    • Δαφέρμου, X., Σφυρόερα, Μ., Κωστούδη, Φ. & Λαγοπούλου, Β. (2017). «Ενίσχυση της ελληνικής γλώσσας και ενδυνάμωση: παιδαγωγικές προσεγγίσεις, επιδιώξεις και αποτίμηση μιας πολύχρονης εκπαιδευτικής παρέμβασης στη μειονοτική Θράκη» στο Δημητρίου, Α., Σακονίδης, Χ.,Μαλκοπούλου, Ε., Μπουτζιλούδη, Χ. & Τεμπρίδου, Α-Ε. Εκπαιδεύοντας πολίτες για ένα αειφόρο μέλλον: Ο ρόλος της προσχολικής και πρώτης σχολικής εκπαίδευσης. Τόμος Α’: Θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις. Πρακτικά 10ουΠανελλήνιου Συνεδρίου Ο.Μ.Ε.Ρ. –Δ.Π.Θ.http://www.envilab.psed.duth.17-26.
    • Νatsiou, G., Sfyroera, M. Tsitouridou, M. (2019). «Digital games in teacher education: a game-based learning approach» στο Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair. 6(1), p. 232-239, ISSN: 2241-9152  232.
    • Ανδρούσου, Α., Σφυρόερα, Μ., Βελλοπούλου, Α., Δέλη, Σ., Διδάχου, Ε., Κατσικονούρη, Ε., & Σαΐτη, Σ. (Επιμ.) (2019). Από εδώ και από παντού: Εκπαιδευτικές αλλαγές και παιδαγωγικές πρακτικές για ένα ανοιχτό σχολείο. Πρακτικά 11ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΟΜΕΡ –ΤΕΑΠΗ – ΕΚΠΑ. http://www.omep.gr/συνέδρια/241‐11o‐συνέδριο.html  ISBN 978-618-84599-0-8 ISΒN 978-618-80640-7-2.
    • Κορτέση- Δαφέρμου, Χ. & Σφυρόερα, Μ. «Βιβλία με Ιστορίες: για τον γραμματισμό και την κοινωνική ενδυνάμωση όλων των παιδιών».  Αθήνα. Gutenberg. 2019.
    Άλλες πληροφορίες

    Εκπαιδευτικό Υλικό
    • Γλώσσα Β΄Δημοτικού, Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας, ΥΠΕΠΘ -Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Ανάδοχος: Ελληνικά Γράμματα (σε συνεργασία με Ζ. Γαβριηλίδου και Λ. Μπεζέ), ΟΕΔΒ, Αθήνα 2007.

    Συμμετοχή σε επιστημονικές οργανώσεις

    • Δίκτυο Πρακτικών Ασκήσεων των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής


    Copyright © 2022 | Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
    Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία