• EnglishEnglish
    • ΤΜΗΜΑ
      • ΙΔΡΥΣΗ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
      • ΣΤΟΧΟΙ
      • ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
      • ΜΗΤΡΩΑ ΕΚΛΕΚΤΟΡΩΝ ΤΕΑΠΗ
      • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΑ
      • ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ-ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑ
      • ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ
      • ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
        • ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
        • ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
        • ERASMUS
        • CIVIS
        • Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ
        • ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
        • ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
      • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
        • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
        • ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
      • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • ΑΝΘΡ. ΔΥΝΑΜΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
      • ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΟΜΟΤΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
      • ΦΟΙΤΗΤΕΣ
        • ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ
        • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
      • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
    • ΕΡΕΥΝΑ
      • ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
      • ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
      • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΝΕΑ
      • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
        • ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
        • ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
        • ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
        • Εκλογές Δ/ντών Εργαστηρίων
        • ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
      • ΕΝΤΥΠΑ
      • ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
      • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    • e-Πρωτόκολλο
    • Περγαμηνή

    Αναστασία Κυριακοπούλου



    Βασικές πληροφορίες:

    Βαθμίδα: Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.Δι.Π.)

    Γνωστικό αντικείμενο: Γνωστική Ψυχολογία και Εκπαίδευση

    Στοιχεία Επικοινωνίας:

    Τηλέφωνο:

    Φαξ: 210-3688057

    E-mail: ankyriak@ecd.uoa.gr


    Διεύθυνση επικοινωνίας: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Ναυαρίνου 13α, 10680 Αθήνα
    Γραφείο:

    Ακαδημαϊκές Πληροφορίες

    Σπουδές
    • (2014) Διδάκτωρ του Διαπανεπιστημιακού-Διατμηματικού Προγράμματος Σπουδών «Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη»
    • (2000) Μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στη «Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη (Διαπανεπιστημιακό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Σπουδών των τμημάτων Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης, Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Τμήματος Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών)
    • (1997) Πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών
     Ερευνητικά ενδιαφέροντα
    • Γνωστική ανάπτυξη στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία
    • Θέματα εννοιολογικής αλλαγής και γνωστικής ανάπτυξης
    • Σχεδιασμός  περιβαλλόντων μάθησης στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία
    • Εφαρμοσμένη Γνωστική Ψυχολογία
    • Ρόλος των επιστημικών πεποιθήσεων στη μάθηση
    • Μεταγνώση
    Μαθήματα – Σεμινάρια:
    Προπτυχιακά

    • Ανάπτυξη Παιδιού ΙΙ (σε συνεργασία με Κ.Παπαδοπούλου)/ Εργαστήριο: Θέματα γνωστικής και κοινωνικής ανάπτυξης
    • Θεωρίες Γνωστικής Ανάπτυξης
    • Μάθηση και Γνωστική Ανάπτυξη υπό το πρίσμα της Εννοιολογικής Αλλαγής
    • Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί και παιδαγωγικές πρακτικές στο νηπιαγωγείο-Εποπτείες
    • Σχεδιασμός οργάνωση και διαχείριση περιβαλλόντων μάθησης για τις μικρές ηλικίες-Εποπτείες
    Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις:
    • Κυριακοπούλου, Ν (υπό δημοσίευση). Εννοιολογική Αλλαγή, Θεωρία του Νου και Προσωπική Επιστημολογία: Αναζητώντας κοινές γνωστικές δομές. Στο Ν.Κυριακοπούλου & Ε.Σκοπελίτη (Επιμ.). Νόηση και Μάθηση υπό το πρίσμα της Εννοιολογικής Αλλαγής: Σύγχρονες έρευνες και προβληματισμοί, εκδ. Gutenberg
    • Κυριακοπούλου, Ν. & Βοσνιάδου, Σ. (2017). Αναγνωρίζοντας διαφορετικές οπτικές στον κοινωνικό και φυσικό κόσμο: Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές δημοτικού σχολείου. Στο Σταύρου Δ., Μιχαηλίδη Α. & Κοκολάκη Α. (επιμ). Πρακτικά 10ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση – Γεφυρώνοντας το Χάσμα μεταξύ Φυσικών Επιστημών, Κοινωνίας και Εκπαιδευτικής Πράξης, σελ. 666-673 http://synedrio2017.enephet.gr
    • Kyriakopoulou, N., & Vosniadou, S. (2014). Using theory of mind to promote conceptual change in science. Science & Education, 23(7), 1447-1462.
    • Κυριακοπούλου, Ν., Βοσνιάδου, Σ. (2013). Η εννοιολογική αλλαγή στις φυσικές επιστήμες και η σχέση της με τις πεποιθήσεις των παιδιών για το νοητικό κόσμο και τη φύση της γνώσης. Στο Δ.Βαβουγυιός & Σ. Παρασκευόπουλος (Επιμ.) Πρακτικά 8oυ Πανελλήνιου Συνεδρίου ΕΝΕΦΕΤ Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση.
    • Κυριακοπούλου, Ν. & Βοσνιάδου Σ. (2011). Διερευνώντας τις σχέσεις ανάμεσα στη Θεωρία του Νου και στις Επιστημικές Πεποιθήσεις των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου. Ψυχολογία, τχ. 18(2), 137-158.
    • Κυριακοπούλου, Ν. & Βοσνιάδου Σ. (2008). Η ανάπτυξη της μεταγνωσιακής επίγνωσης κατά την αλλαγή θεωρίας. Νόησις, τχ.4, σελ.123-142.
    • Vosniadou, S., & Kyriakopoulou, N. (2006). The Problem of Metaconceptual Awareness in Theory Revision. In R. Sun & N. Miyake (Eds.) Proceedings of the 28th Annual Conference of the Cognitive Science Society, Vancouver , Canada, pp. 2329-2334.
    • Κυριακοπούλου, Ν. & Βοσνιάδου, Σ. (2004). Οντολογικά και Επιστημολογικά Προβλήματα της Διάκρισης ανάμεσα σε Φαινομενολογικές και Επιστημονικές Εξηγήσεις του Φυσικού Κόσμου: Μια Αναπτυξιακή μελέτη στο χώρο της Παρατηρησιακής Αστρονομίας, Ψυχολογία, τχ.3, τόμος 11.
    Άλλες πληροφορίες:

    • Μέλος του European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI)
    • Μέλος του European Association for Research on Learning and Instruction-Special Interest Group 3/Conceptual Change


    Copyright © 2022 | Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
    Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία