• EnglishEnglish
    • ΤΜΗΜΑ
      • ΙΔΡΥΣΗ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
      • ΣΤΟΧΟΙ
      • ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
      • ΜΗΤΡΩΑ ΕΚΛΕΚΤΟΡΩΝ ΤΕΑΠΗ
      • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΑ
      • ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ-ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑ
      • ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ
      • ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
        • ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
        • ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
        • ERASMUS
        • CIVIS
        • Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ
        • ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
        • ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
      • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
        • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
        • ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
      • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • ΑΝΘΡ. ΔΥΝΑΜΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
      • ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΟΜΟΤΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
      • ΦΟΙΤΗΤΕΣ
        • ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ
        • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
      • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
    • ΕΡΕΥΝΑ
      • ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
      • ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
      • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΝΕΑ
      • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
        • ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
        • ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
        • ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
        • Εκλογές Δ/ντών Εργαστηρίων
        • ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
      • ΕΝΤΥΠΑ
      • ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
      • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    • e-Πρωτόκολλο
    • Περγαμηνή

    Φωτεινή Ασημακοπούλου

    AsimakopoulouΒασικές πληροφορίες:

    Βαθμίδα: Καθηγήτρια
    Γνωστικό αντικείμενο: Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία

    Στοιχεία Επικοινωνίας:

    Τηλέφωνο: 210-3688ο54

    Φαξ: 210-3688510

    E-mail: fasimakop@ecd.uoa.gr

     


    Διεύθυνση επικοινωνίας: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Nαυρίνου 13α, Αθήνα, 10680
    Γραφείο: Ναυαρίνου 13α, 3ος Όροφος

     


    Ακαδημαϊκές Πληροφορίες

    Σπουδές
    • 1983. Πτυχίο Παντείου Α.Σ.Π.Ε., Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης.
    • 1989. Diplôme d’Études Approfondies (D.E.A.) στη Νεότερη Ιστορία στο παν/μιο Paris 1–Panthéon–Sorbonne.
    • 1996. Διδακτορικό δίπλωμα στη Νεότερη Ιστορία στο παν/μιο Paris 1–Panthéon–Sorbonne.
     

    Ερευνητικά ενδιαφέροντα

    • Ιστορία ιδεών: φυλετικές θεωρίες και ρατσισμός.
    • Ιστορία τεχνολογίας και επιστήμης: ζητήματα τεχνολογικής και πολιτισμικής μεταφοράς (19ος και αρχές 20ού αιώνα).
    • Ιστορία των Βαλκανίων (19ος αιώνας): συνάφεια πολιτικής και εκκλησιαστικής ιστορίας.
     

    Μαθήματα – Σεμινάρια

    Προπτυχιακά

    • Ελληνική Ιστορία, 19ος αιώνας
    • Ελληνική Ιστορία, 20ός αιώνας
    • Μεθοδολογία Ιστορίας
    • Ιστορία και εικονογραφημένο βιβλίο

    Μεταπτυχιακά:

    • Έθνος, φυλή και εκπαίδευση στο ΠΜΣ “Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα” του ΤΕΑΠΗ σε συνεργασία (έως το ακαδημαϊκό έτος 2018-19) με το Institute of Education / University College London.
     

    Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις:

    Βιβλία

    • Gobineau et la Grèce, εκδ. Peter Lang, σειρά “Studien zur Geschichte Südosteuropas”, τόμος 15, 1999.
    • «Η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης», στο Φ. Ασημακοπούλου, Σ. Χριστίδου-Λιοναράκη, H μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης και oι ελληνοτουρκικές σχέσεις, Αθήνα, εκδόσεις Λιβάνης-Νέα Σύνορα, 2002, σ. 209-350.
    • Αρχείο Αλεξάνδρου Λυκούργου (1827-1875), Αρχιεπισκόπου Σύρου και Τήνου, Εισαγωγή, αναλυτικές περιλήψεις και σχόλια, τ. Α΄, έκδ. Ακαδημίας Αθηνών, 2014 (σε συνεργασία με την Ελισάβετ Κοντογιώργη, πρόλογος Μιχαήλ Β. Σακελλαρίου).
    • Άθως και Πανσλαβισμός, Εισαγωγή, δημοσίευση αρχειακού υλικού, σχόλια, έκδ. Ακαδημίας Αθηνών, προς εκτύπωση (μεταγραφή κειμένων Βάλλια Ράπτη).

     

    Άρθρα

    • «Αρθούρος ντε Γκομπινώ και Ιάκωβος Φίλιππος Φαλλμεράϋερ: δύο σύμμαχοι», Τα Ιστορικά, 31 (1999), σ. 331-348.
    • «Arthur de Gobineau commenté par Alexis de Tocqueville», The Tocqueville Review / La Revue Tocqueville, XXII-2 (2001), σ. 197-219.
    • «Éducation et politique au XIXe siècle: Les élèves grecs dans les Grandes Écoles d’ingénieurs en France», στο Ekmeleddin Ihsanoglu κ.ά. (επιμ.), Multicultural Science in the Ottoman Empire, σειρά “Collection de Travaux de l’Académie Internationale d’ Histoire des Sciences”, τόμος 69, Turnhout, Brepols, 2003, σ. 121-138 (σε συνεργασία με τον K. Chatzis).
    • «Σπουδαστές στη Γαλλία, μηχανικοί στην Ελλάδα. Ο κόσμος των Ελλήνων μηχανικών, 19ος αρχές 20ού αιώνα», Νεοελληνικά Ιστορικά, περιοδικό του ΚΕΙΝΕ Ακαδημίας Αθηνών, 1 (2008), σ. 111-130 (σε συνεργασία με τον Κώστα Χατζή).
    • «Elève en France, professeur en Grèce: Les professeurs des principaux établissements techniques grecs formés en France entre 1830 et 1914», στον συλλογικό τόμο Jogos de identidade profissional: os engenheiros formação e a acção/Les enjeux identitaires des ingénieurs: entre la formation et l’action/The Quest for a Profesional Identity: Engineers between Training and Action, Λισαβόνα, εκδ. Colibri-CIDEHUS/UE-CIUHCT, 2009, σ. 25-41 (σε συνεργασία με τους K. Chatzis και Anna Mahera).
    • «Implanter les “Ponts et Chaussées” européens en Grèce: le rôle des ingénieurs du corps du Génie, 1830-1880», τεύχος αφιερωμένο στον «Agustín de Betancourt y Molina (1758-1824)», στο Quaderns d’Història de l’Enginyeria, 10 (2009), σ. 331-350 (σε συνεργασία με τους K. Chatzis και Georgia Mavrogonatou).
    • «Dutrône (1796-1867) “Défenseur des faibles et des opprimés”, un faiseur de projets à l’âge romantique», Νεοελληνικά Ιστορικά, περιοδικό του ΚΕΙΝΕ Ακαδημίας Αθηνών, 2 (2010), σ. 229-269 (σε συνεργασία με τον K. Chatzis).
    • «Η τεχνική ορολογία στα στρατιωτικά περιοδικά του 19ου αιώνα: προβλήματα ερμηνείας», Νεοελληνικά Ιστορικά, περιοδικό ΚΕΙΝΕ Ακαδημίας Αθηνών, 3 (2013), σ. 219-240.
    • «Η “καθαρή” κοινωνία: από τον Γκομπινώ στην Ελλάδα του 21ου αιώνα», στο Έφη Αβδελά κ.ά. (επιμ.), Φυλετικές θεωρίες στην Ελλάδα. Προσλήψεις και χρήσεις στις επιστήμες, στην πολιτική, τη λογοτεχνία και την ιστορία της τέχνης κατά τον 19ο και 20ό αιώνα, Ηράκλειο, Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, 2017, σ. 175-214.
    • «The Spread of Gobineau’s Racial Ideas to Greece in the Nineteenth and Twentieth Centuries», στο Giuseppe Motta (ed.), Dynamics and Policies of Prejudice from the Eighteenth to the Twenty-first Century, Cambridge Scholars Publishing, 2018, σ. 219-234.
    • «Charles Hippolyte de Paravey (1787-1871), un scientifique légitimiste et catholique au XIXe siècle», προς δημοσίευση στο περιοδικό Almagest.
     

    Άλλες πληροφορίες

    • 1988-1989 και 1994-1996, υπότροφος του ιδρύματος “Leventis-Foundation”-Paris.
    • 1991-1994, υπότροφος του Κοινωφελούς Ιδρύματος “Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης”.
    • 1997-2007, συνεργάτιδα στο έργο Εκπαίδευση των παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη (πρόγραμμα ΕΣΠΑ-Υπουργείο Παιδείας).
    • 2009-10 και 2012-13, επισκέπτρια ερευνήτρια στο Ινστιτούτο CAPHÉS, C.N.R.S./École Normale Supérieure, Παρίσι.
    • 2018-σήμερα, μέλος της Διοικούσας επιτροπής του Ιστορικού Αρχείου του ΕΚΠΑ.
     

    Συμμετοχή σε επιστημονικές οργανώσεις

    • Μέλος της Εταιρείας Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας (ΑΣΚΙ).
    • Μέλος της Εταιρείας Μελέτης Νέου Ελληνισμού / περιοδικό Μνήμων.


    Copyright © 2022 | Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
    Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία