• EnglishEnglish
    • ΤΜΗΜΑ
      • ΙΔΡΥΣΗ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
      • ΣΤΟΧΟΙ
      • ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
      • ΜΗΤΡΩΑ ΕΚΛΕΚΤΟΡΩΝ ΤΕΑΠΗ
      • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΑ
      • ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ-ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑ
      • ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ
      • ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
        • ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
        • ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
        • ERASMUS
        • CIVIS
        • Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ
        • ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
        • ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
      • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
        • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
        • ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
      • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • ΑΝΘΡ. ΔΥΝΑΜΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
      • ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΟΜΟΤΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
      • ΦΟΙΤΗΤΕΣ
        • ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ
        • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
      • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
    • ΕΡΕΥΝΑ
      • ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
      • ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
      • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΝΕΑ
      • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
        • ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
        • ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
        • ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
        • Εκλογές Δ/ντών Εργαστηρίων
        • ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
      • ΕΝΤΥΠΑ
      • ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
      • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    • e-Πρωτόκολλο
    • Περγαμηνή

    Κλεοπάτρα Νικολοπούλου



    Βασικές πληροφορίες:

    Βαθμίδα: Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.Δι.Π.)

    Γνωστικό αντικείμενο: ΤΠΕ στην Εκπαίδευση

    Στοιχεία Επικοινωνίας:

    Τηλέφωνο: 210-3688512

    Φαξ: 210-3688057

    E-mail: klnikolop@ecd.uoa.gr


    Διεύθυνση επικοινωνίας: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Ναυαρίνου 13α, 10680 Αθήνα
    Γραφείο: Ιπποκράτους 31 (1ος όροφος)

    Ακαδημαϊκές Πληροφορίες

    Σπουδές
    • Ph.D: ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, School of Education, King’s College, University of London, Αγγλία
    • Μ.Ed: Εκπαιδευτική Τεχνολογία, School of Education, University of Bath, Αγγλία
    • Πτυχίο Τμήματος Φυσικής, Σχολή Θετικών Επιστημών, ΑΠΘ
     Ερευνητικά ενδιαφέροντα
    • Ένταξη, χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην προσχολική, δευτεροβάθμια & τριτοβάθμια εκπαίδευση
    • Στάσεις και απόψεις εκπαιδευτικών, φοιτητών και μαθητών αναφορικά με τις ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία
    • Φορητές ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση
    Μαθήματα – Σεμινάρια:
    Προπτυχιακά

    • Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Προσχολική Εκπαίδευση
    • Διδασκαλία και μάθηση με τις ΤΠΕ
    • Σχεδιασμός εκπαιδευτικών σεναρίων και δραστηριοτήτων με ΤΠΕ
    • Εισαγωγή στη χρήση των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση (παλαιότερο πρόγραμμα σπουδών)
    Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις:
    Βιβλίο Νικολοπούλου, Κ. (2009). Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Προσχολική Εκπαίδευση: Ένταξη, χρήση και αξιοποίηση. Αθήνα: Πατάκης. ISBN 978-960-16-3363-3.

    • Nikolopoulou, K. (2018). Creativity and ICT: Theoretical approaches and perspectives in school education. In T. A. Mikropoulos (ed.), Research on e-Learning and ICT in Education, pp. 87-100, New York: Springer.
    • Nikolopoulou, K. (2018). Mobile learning usage and acceptance: perceptions of secondary school students. Journal of Computers in Education, 5(4), 499-519.
    • Nikolopoulou, K. & Gialamas, V. (2018). Mobile phone dependence: secondary school pupils’ attitudes. Education and Information Technologies, 23(26), 2821-2839.
    • Nikolopoulou, K. (2017). Adolescents’ internet attitudes: A study in an experimental Greek secondary school. In A. Tatnall & M. Webb (eds.) Tomorrow’s Learning: Involving Everyone – Learning with and about Technologies and Computing. IFIP AICT 515 (pp. 35-44). Heidelberg, Germany, Springer.
    • Nikolopoulou, K., & Gialamas, V. (2017). High school pupils’ attitudes and self-efficacy of using mobile devices. Themes in Science & Technology Education, 10(2), 53-67.
    • Nikolopoulou, K., & Gialamas, V. (2016). Exploring secondary school pupils’ ICT engagement: a validation study, Creative Education, 7(4), 567-573.
    • Nikolopoulou, K., & Gialamas, V. (2016). Barriers to ICT use in high schools: Greek teachers’ perceptions. Journal of Computers in Education, 3(1), 59-75.
    • Nikolopoulou, K., & Gialamas, V. (2015). Barriers to the integration of computers in early childhood settings: Teachers’ perceptions, Education and Information Technologies, 20(2), 285-301.
    • Nikolopoulou, K., & Gialamas, V. (2015). ICT and play in preschool: Early childhood teachers’ beliefs and confidence. International Journal of Early Years Education, 23(4), 409-425.
    • Nikolopoulou, K. (2014). Educational software use in kindergarten. In C. Karagiannidis, P. Politis, & I. Karasavvidis (eds.) Research on e-Learning and ICT in Education: Technological, Pedagogical and Instructional perspectives, pp. 39-57, New York: Springer.
    • Nikolopoulou, K. (2014). ICT integration in preschool classes: Examples of practices in Greece. Creative Education, 5(6), 402-410, April, Special Issue on Early Childhood Education.
    • Gialamas, V., Nikolopoulou, K. & Koutromanos, G. (2013). Student teachers’ perceptions about the impact of internet usage on their learning and jobs. Computers & Education, 62(1), 1-7.
    • Nikolopoulou, K. & Gialamas, V. (2011). Undergraduate students’ information search practices. Themes in Science and Technology Education, 4(1), 21-32.
    • Gialamas, V. & Nikolopoulou, K. (2010). In-service and pre-service early childhood teachers’ views and intentions about ICT use in early childhood settings: a comparative study. Computers and Education, 55(1), 333-341.
    • Nikolopoulou, K. (2010). Methods for investigating young children’s learning and development with information technology. In A. McDougall, J. Murnane, A. Jones and N. Reynolds (eds.) Researching IT in Education: Theory, Practice and Future Directions, pp. 183-191. London: Routledge.
    • Νικολοπούλου, Κ. (2010). Μάθηση με τις ΤΠΕ: βασικές μέθοδοι και παράγοντες στην ερευνητική διαδικασία. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 3(3), 129-139.
    • Nikolopoulou, K. & Gialamas, V. (2009). Investigating pre-service early childhood teachers’ views and intentions about integrating and using computers in early childhood settings: compilation of an instrument. Technology, Pedagogy and Education, 18(2), 201-219.
    • Nikolopoulou, K. (2007). Early childhood educational software: specific features and issues of localization. Early Childhood Education Journal, 35(2), 173-179.
    • Nikolopoulou, K. & Cox, M. (2003). Using computer simulations in science: a study in electricity. Themes in Education, 4(2), 89-121.
    • Nikolopoulou, K. (2000). Development of pupils’ classification skills in science lessons: an intervention of computer use. Journal of Science Education and Technology, 9(2), 141-148.


    Copyright © 2022 | Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
    Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία