• EnglishEnglish
    • ΤΜΗΜΑ
      • ΙΔΡΥΣΗ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
      • ΣΤΟΧΟΙ
      • ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
      • ΜΗΤΡΩΑ ΕΚΛΕΚΤΟΡΩΝ ΤΕΑΠΗ
      • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΑ
      • ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ-ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑ
      • ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ
      • ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
        • ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
        • ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
        • ERASMUS
        • CIVIS
        • Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ
        • ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
        • ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
      • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
        • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
        • ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
      • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • ΑΝΘΡ. ΔΥΝΑΜΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
      • ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΟΜΟΤΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
      • ΦΟΙΤΗΤΕΣ
        • ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ
        • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
      • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
    • ΕΡΕΥΝΑ
      • ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
      • ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
      • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΝΕΑ
      • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
        • ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
        • ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
        • ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
        • Εκλογές Δ/ντών Εργαστηρίων
        • ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
      • ΕΝΤΥΠΑ
      • ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
      • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    • e-Πρωτόκολλο
    • Περγαμηνή

    Ολυμπία Αγαλιανού



    Βασικές πληροφορίες

    Βαθμίδα: Μέλος Ε.Ε.Π. του ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ

    Γνωστικό αντικείμενο: Διδακτική της Κίνησης και της Μουσικής

    Στοιχεία Επικοινωνίας:

    Τηλέφωνο: 210-3688547

    Φαξ: 210-3688057

    E-mail: oagalianou@ecd.uoa.gr


    Διεύθυνση επικοινωνίας: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Ναυαρίνου 13α, 10680 Αθήνα
    Γραφείο:

    Ακαδημαϊκές Πληροφορίες

    Σπουδές
    • 2011. Διδακτορικό Δίπλωμα. Τμήμα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας, Τομέας Παιδαγωγικής, Φιλοσοφική Σχολή, Eθνικό και Kαποδιστριακό Πανεπιστήμιο Aθηνών. Τίτλος διατριβής: «Η διδακτικής της φυσικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: εφαρμογή ενός προγράμματος μουσικοκνητικής αγωγής».
    • 2000. Πτυχίο Αρμονίας. Σχολή Ανώτερων Θεωρητικών. Παναρμόνιο Ωδείο.
    • 1994. Διετής Μεταπτυχιακός Κύκλος Σπουδών στη Μουσικοκινητική Αγωγή Orff. Σχολή Μωραΐτη, International Orff-Schulwerk Forum.
    • 1989. Πτυχίο (Ειδικότητα: Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Eθνικό και Kαποδιστριακό Πανεπιστήμιο Aθηνών.
     Ερευνητικά ενδιαφέροντα
    • Ο χορός και η μουσική ως μέσα κοινωνικής συνοχής
    • Η τέχνη ως μέσο προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης
    • Ο ρυθμός στην κίνηση και τη μουσική
    • Σύνδεση εικαστικών τεχνών με το χορό και τη μουσική/μουσειακή αγωγή
    • Ο ελληνικός χορός/μουσική στη σύγχρονη παιδαγωγική και στην καλλιτεχνική δημιουργία
    Μαθήματα – Σεμινάρια:
    Προπτυχιακά

    • Θεωρίες μουσικής και κινητικής αγωγής
    • Ο χορός στην εκπαίδευση
    • Εισαγωγή στη μουσικοκινητική αγωγή Orff
    • Μουσική και κινητική αγωγή στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία: πρακτικές εφαρμογές

    Μεταπτυχιακά

    • Διδασκαλία θεματικής ενότητας στο πλαίσιο του μαθήματος Κοινωνική Παιδαγωγική στης κατεύθυνσης Κοινωνικές Νευροεπιστήμες, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση, Τ.Π.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.
    Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις:
    • Αγαλιανού, Ο. (2017) Μουσικοκινητικές δραστηριότητες ως μέσο προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Στο 6ο Συνέδριο Επιστημονικής Ένωσης Εκπαιδευτικών Ενηλίκων. Καλές Εκπαιδευτικές Πρακτικές: Κριτική Σκέψη και Δημιουργικότητα: τόμος πρακτικών, σ. 16-25.
    • Αγαλιανού, Ο., Τσαφταρίδης, Ν. (2016). Άτυπες μορφές γνώσης και μάθησης στη Μουσικοπαιδαγωγική Θεώρηση του C. Orff. Στο Μ. Κοκκίδου & Ζ. Διονυσίου (Επιμ.), Μουσικός Γραμματισμός: Τυπικές και Άτυπες Μορφές Μουσικής Διδασκαλίας-Μάθησης (Πρακτικά 7ου Συνεδρίου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση) Θεσσαλονίκη: Ε.Ε.Μ.Ε., σ. 87-95.
    • Αγαλιανού, Ο. (2016). Το Σχολείο ως Δίκτυο. Υσπληξ, 3, σ.1-9.
    • Αγαλιανού, Ο., Αρώνη Α. (2015) Η Φυσική Αγωγή ως μέση κοινωνικής συνοχής. Νέος Παιδαγωγός σ. 2343-2350.
    • Agalianou, O. (2014) Carl Rogers meets Carl Orff: person-centered theory and Orff-Schulwerk. Orff-Schulwerk Heute, 91, p. 24-27.
    • Αγαλιανού, Ο. (2014) Εκπαιδευτική έρευνα και εκπαιδευτική πράξη: αναζητώντας τη σύνδεση. Έρκυνα, Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών– Επιστημονικών Θεμάτων, τ.1, σ. 186-199.
    • Αγαλιανού, Ο. (2014) Η Φυσική Αγωγή στο Ελληνικό Δημοτικό Σχολείο: μετάβαση από τον 20ο στον 21ο αιώνα. Πρακτικά 7ου Συνεδρίου Ιστορίας της Εκπαίδευσης, σ. 218-231.
    • Agalianou, O., Alexiadi, K. (2013) “The Hellenic Orff-Schulwerk Association (ESMA): Historical Review, Evolution and Prospects” Approaches 5(2) p. 207-214.
    • Αγαλιανού, Ο. (2012) Μουσικοκινητικός Αυτοσχεδιασμός με βάση τα προσωδιακά στοιχεία του λόγου: μια πρακτική αλληλεπίδρασης και ανταλλαγής.  Στο Δεσμοί Αλληλεγγύης Πρακτικά από την 7η Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, επιμ. Γκόβας, Ν., Κατσαρίδου, Μ., Μαυρέας. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σ. 351-357.
    • Αγαλιανού, Ο. (2012) Η μουσικοκινητκή αγωγή στο Νηπιαγωγείο, Βιβλίο Εκπαιδευτικού για το Νηπιαγωγείο, Θεωρία και Πράξη Γνωστικά αντικείμενα – Αξιολόγηση. Επ. Ελένη Μέλλου τ. Α΄ Περιφέρεια Ανατολικής Αττικής, σ. 188-198.
    • Sypsa, Ch., Agalianou, O. (2009) “Een musiken – en bewegingsbenadering voor psychomotorische therapie” in een nieuwe beweging, edt Johan Simons, Garant: Belgium, p. 56-60, ISBN 978-90-441-2618-1
    • Αγαλιανού, Ο. (2008) Η μουσικοκινητική αγωγή στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της φυσικής αγωγής, Μουσική σε πρώτη βαθμίδα τ. 5,6, σ. 53-58.
    • Αγαλιανού, Ο. (2007) Χαρτονένιοι σωλήνες: από τον κάδο της ανακύκλωσης στο μουσικοκινητικό παιχνίδι. Πρακτικά Συνεδρίου ΕΕΜΑΠΕ επιμ Μαρία Αργυρίου τ. Β σ. 136-141
    • Αγαλιανού Ο., Μπουρνέλλη, Π. (2001) Μουσικοκινητική αγωγή: ιστορική αναδρομή εξέλιξη και προοπτική. Στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Λαϊκού Πολιτισμού Πρακτικά Συνεδρίου επιμ. Καλλιόπη Πανοπούλου, σ.153-160.
    • Αγαλιανού, Ο. (1990) Το τραγούδι (οι χαβάδες-τα παστικά-τα ξινάστρεφα) στη Λέρο σε σχέση με το χορευτικό δρώμενο. Στο Πρακτικά Συνεδρίου «Χορός- Μουσική στο λαϊκό Πολιτισμό» 4ο Παγκόσμιο συνέδριο International Organization of Folk Art, Λάρισα 16-20 Μαΐου, σ.13-20
     Άλλες πληροφορίες

    • Τριετής εκπαίδευση στη χοροθεραπεία (G.A.D.T.)
    • Τετραετής εκπαίδευση στη συμστεμική επιστημολογία και το συστημικό σκέπτεσθαι (Α.Κ.Μ.Α.)
    • Μέλος της συγγραφικής ομάδας των διδακτικών πακέτων της Φυσικής Αγωγής για τις Α΄-Β΄ (βιβλίο μαθητή και βιβλίο δασκάλου) και Γ΄-Δ΄ Δημοτικού (βιβλίο μαθητή και βιβλίο δασκάλου)
    • Εξωτερική συνεργάτης στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Μουσική Παιδαγωγική».
    • Εκπρόσωπος της Ελλάδας στο International Orff-Schulwerk Forum Salzburg από το 2008.


    Copyright © 2022 | Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
    Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία