• EnglishEnglish
    • ΤΜΗΜΑ
      • ΙΔΡΥΣΗ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
      • ΣΤΟΧΟΙ
      • ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
      • ΜΗΤΡΩΑ ΕΚΛΕΚΤΟΡΩΝ ΤΕΑΠΗ
      • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΑ
      • ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ-ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑ
      • ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ
      • ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
        • ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
        • ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
        • ERASMUS
        • CIVIS
        • Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ
        • ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
        • ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
      • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
        • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
        • ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
      • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • ΑΝΘΡ. ΔΥΝΑΜΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
      • ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΟΜΟΤΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
      • ΦΟΙΤΗΤΕΣ
        • ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ
        • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
      • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
    • ΕΡΕΥΝΑ
      • ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
      • ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
      • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΝΕΑ
      • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
        • ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
        • ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
        • ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
        • Εκλογές Δ/ντών Εργαστηρίων
        • ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
      • ΕΝΤΥΠΑ
      • ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
      • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    • e-Πρωτόκολλο
    • Περγαμηνή

    Πέτρος Χαραβιτσίδης

    Βασικές πληροφορίες:

    Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής
    Γνωστικό αντικείμενο: Κριτική θεωρία και εκπαιδευτική πράξη σε σχολικά πλαίσια

    Στοιχεία Επικοινωνίας:

    Τηλέφωνο:

    E-mail: pcharavits@ecd.uoa.gr


    Διεύθυνση επικοινωνίας: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Ναυαρίνου 13α, 10680 Αθήνα
    Γραφείο:

     

    Ακαδημαϊκές Πληροφορίες

    Σπουδές
    • Διδακτορικό στις Επιστήμες της Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
    • Μεταπτυχιακό δίπλωμα Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (τομέας κοινωνικού αποκλεισμού) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
    • Πτυχίο του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών και Διεθνών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου.
    • Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Πανεπιστημίου Αιγαίου.
    • Πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης.
     

    Ερευνητικά ενδιαφέροντα

    • Εκπαίδευση μειονοτήτων
    • Αντιρατσιστική εκπαίδευση
    • Εκπαίδευση και κοινωνικός αποκλεισμός
    • Κριτική παιδαγωγική θεωρία και εκπαιδευτική πράξη
    • Σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού.
     

    Μαθήματα – Σεμινάρια

    Προπτυχιακά

    • Κριτική Παιδαγωγική και εκπαιδευτική πράξη
    • Κριτική Παιδαγωγική ΙΙ (σεμινάριο)
    • Από τον σχεδιασμό στην πράξη: παιδαγωγικές παρεμβάσεις και αναστοχαστικές πρακτικές
    • Μεθοδολογικές προσεγγίσεις στη διδακτική πράξη: από την παρατήρηση στον σχεδιασμό
    • Εκπαιδευτικοί-ερευνητές του έργου τους: Θεσμικό-κοινωνικό & εκπαιδευτικό πλαίσιο στο νηπιαγωγείο
    • Θεματική εβδομάδα: Παιδαγωγικές πρακτικές και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για τη συμπερίληψη
     

    Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις:

    • Χαραβιτσίδης, Π. (2020). Εκπαίδευση και Κοινωνική Δικαιοσύνη: Η συμβολή της Κριτικής Παιδαγωγικής. Στο Ανδρούσου, Α. & Β. Τσάφος (επιμ.), Επιστήμες της Εκπαίδευσης. Ένα δυναμικό διεπιστημονικό πεδίο.  Αθήνα: GUTENBERG (σ.σ. 334-348).
    • Χαραβιτσίδης, Π. (2019). Η ενίσχυση της σχέσης με τα βιβλία στην προοπτική της υποστήριξης του γραμματισμού και της κοινωνικής ενδυνάμωσης όλων των παιδιών. Στο Κορτέση, Χ. & Μ. Σφυρόερα, Βιβλία με ιστορίες: για τον γραμματισμό& και την κοινωνική ενδυνάμωση όλων των παιδιών. Αθήνα: GUTENBERG (σ.σ. 189-200).
    • Χαραβιτσίδης, Π. (2019). Το κάτι άλλο: Προσεγγίζοντας το δικαίωμα στη διαφορά με αφορμή ένα βιβλίο. Στο Κορτέση, Χ. & Μ. Σφυρόερα, Βιβλία με ιστορίες: για τον γραμματισμό& την κοινωνική ενδυνάμωση όλων των παιδιών. Αθήνα: GUTENBERG (σ.σ. 208-211).
    • Ανδρούσου, Α., Τσάφος, Β., Βουβουσίρα, Σ., Κουμιανάκη, Μ., Φάκου, Α., Χαραβιτσίδης, Π., Αυγητίδου, Σ., Κομίνια, Ε., & Κακανά, Δ. (2017). Ο ρόλος των σχολείων και οι στρατηγικές δράσης των εκπαιδευτικών την περίοδο της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης: ποιοτική έρευνα στον νομό Αττικής. Νέα Παιδεία, 161, σ.σ.34-58.Διαθέσιμο στο:https://neapaideia-glossa.gr/articles/316/
    • Χαραβιτσίδης Π. & Βουλαλάς Κ. (2015). 132ο ∆ηµοτικό Σχολείο Αθηνών: ∆ράσεις και αντιδράσεις σε µια προσπάθεια για τη δημιουργία ενός δημοκρατικού και ανθρώπινου σχολείου. Στο Γρόλλιος, Γ., Λιάµπας, Α. & Π. Παυλίδης, (2015), σελ. 1279-1886 : Πρακτικά 4ου ∆ιεθνούς Συνεδρίου για την Κριτική Εκπαίδευση µε θέµα: «Η Κριτική Εκπαίδευση στην Εποχή της Κρίσης».
    • Χαραβιτσίδης, Π. (2013). Χτίζοντας ένα δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
    • Πρωτονοταρίου, Σ., Χαραβιτσίδης, Π.. (2013). Δημιουργώντας κοινότητες μάθησης σε ένα Δημοτικό σχολείο στο κέντρο της Αθήνας. Παιδιά στην Ευρώπη , τχ. 24,  σ.σ. 22-23. 
    • Protonotariou, S., Charavitsidis P. (2010).”Neue Ansätze und Praktiken individueller Pädagogik in der Grundschule von Grava In: Buchkremer Hansjosef; Emmerich Michaela (Hrsg.).  Athener Diskurs und Assoziationen zur Individualpädagogik, Schriften zu Individualpädagogik. Internationales Institut für Individualpädagogik (iiip), Hamburg  Seiten 141-154.
    • Παπαχριστοδούλου, Α., Χαραβιτσίδης, Π., Λάντζος, Κ., Πρωτονοταρίου, Σ. (2011). Παιδαγωγικοί στοχασμοί και εφαρμογές τους με αφορμή μια εθνική γιορτή. Εκπαιδευτική κοινότητα, τχ.  99, σ.σ. 26-32.
    • Χαραβιτσίδης, Π. (2011). Η διερεύνηση της εκπαιδευτικής πράξης στο πλαίσιο ενός σχολείου: ένα παράδειγμα. Εκπαιδευτική κοινότητα, τχ.  97, σ.σ. 14-21.
    • Πρωτονοταρίου, Σ., Χαραβιτσίδης, Π. (2008). Ξεπερνώντας τα λάθη των μαθητών και των μαθητριών μας. Ανάπτυξη της δημιουργικότητας και των κοινωνικών δεξιοτήτων τους μέσω του γλωσσικού μαθήματος. Στο (Πρακτικά Συνεδρίων): Τα Λάθη των Μαθητών: Δείκτες Αποτελεσματικότητας ή Κλειδιά για τη Βελτίωση της Ποιότητας στην Εκπαίδευση; Αθήνα: Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (σ.σ. 253-264).
    • Πρωτονοταρίου, Σ. & Χαραβιτσίδης, Π. (2008). Προσωπική και κοινωνική εκπαίδευση μαθητών: ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας. Στο Τ. Βαρνάβα – Σκούρα (Επιμ.), Παιδαγωγικές Δράσεις και Διδακτικές Προσεγγίσεις σε Πολυπολιτισμικό περιβάλλον (σελ. 85-106). Αθήνα: Ντουντούμης.
    • Πρωτονοταρίου, Σ., Χαραβιτσίδης, Π. (2007). 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών. Προσπάθειες για την εκπαίδευση και την ένταξη όλων των παιδιών στο σχολείο. Στο Ε. Τρέσσου, Σ. Μητακίδου (επιμ.), Μειονότητες μιλούν για την εκπαίδευση των παιδιών τους. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο (σ.σ. 126-142).
    • Πρωτονοταρίου, Σ., Χαραβιτσίδης, Π. (2006). Για ένα σχολείο που σέβεται τη «διαφορετικότητα». Θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις. Εκπαιδευτική κοινότητα, τχ.  78, σ.σ. 24-33.
    • Πρωτονοταρίου, Σ., Χαραβιτσίδης, Π. (2006). Η διδασκαλία της μητρικής γλώσσας των αλλόγλωσσων μαθητών στο σχολείο: μια πολύχρονη προσπάθεια με θετικά αποτελέσματα. Εκπαιδευτική κοινότητα, τχ.  80, σ.σ. 26-29.


    Copyright © 2022 | Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
    Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία