• EnglishEnglish
    • ΤΜΗΜΑ
      • ΙΔΡΥΣΗ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
      • ΣΤΟΧΟΙ
      • ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
      • ΜΗΤΡΩΑ ΕΚΛΕΚΤΟΡΩΝ ΤΕΑΠΗ
      • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΑ
      • ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ-ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑ
      • ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ
      • ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
        • ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
        • ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
        • ERASMUS
        • CIVIS
        • Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ
        • ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
        • ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
      • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
        • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
        • ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
      • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • ΑΝΘΡ. ΔΥΝΑΜΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
      • ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΟΜΟΤΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
      • ΦΟΙΤΗΤΕΣ
        • ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ
        • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
      • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
    • ΕΡΕΥΝΑ
      • ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
      • ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
      • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΝΕΑ
      • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
        • ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
        • ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
        • ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
        • Εκλογές Δ/ντών Εργαστηρίων
        • ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
      • ΕΝΤΥΠΑ
      • ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
      • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    • e-Πρωτόκολλο
    • Περγαμηνή

    Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου

    BasilopoulouΒασικές πληροφορίες:

    Βαθμίδα: Επίκουρη Καθηγήτρια
    Γνωστικό αντικείμενο: Κοινωνιολογία των σχολικών πρακτικών

    Στοιχεία Επικοινωνίας:

    Τηλέφωνο: 210-3688510
    Φαξ: 210-3688057

    E-mail: avasil@ecd.uoa.gr

     


    Διεύθυνση επικοινωνίας: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Ναυαρίνου 13α, 10680 Αθήνα
    Γραφείο: Ιπποκράτους 31, 3ος Όροφος

     


    Ακαδημαϊκές Πληροφορίες

    Σπουδές
    • 2005 Διδακτορικό Δίπλωμα (Ph.D.) στην Κοινωνιολογία, Τμήμα Κοινωνιολογίας, Πανεπιστήμιο του Έσσεξ, Μ. Βρετανία. Τίτλος διατριβής:  Socialisation through talk: a study of Greek nursery classroom interaction [Η κοινωνικοποίηση μέσα από τη συνομιλία: μια μελέτη αλληλεπίδρασης στην τάξη του ελληνικού νηπιαγωγείου]
    • 2000    Μεταπτυχιακό Δίπλωμα (M.A.) στην Κοινωνιολογία, Τμήμα Κοινωνιολογίας, Πανεπιστήμιο του Έσσεξ, Μ. Βρετανία
    • 1997   Πτυχίο Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Αθηνών
     

    Ερευνητικά ενδιαφέροντα

    • Η κοινωνιολογική μελέτη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, των παιδαγωγικών πρακτικών και των κοινωνικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση.
    • Η σχολική τάξη ως θεσμικό πλαίσιο επικοινωνίας, η δόμηση της γνώσης σε μαθησιακά περιβάλλοντα.
    • Ποιοτικές μέθοδοι και μεθοδολογίες έρευνας, συνδυασμός εθνογραφίας και ανάλυσης συνομιλίας, ανάλυση κατηγορικής υπαγωγής.
     

    Μαθήματα – Σεμινάρια

    Προπτυχιακά στο ΤΕΑΠΗ

    • Μεθοδολογία της έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες Ι
    • Μεθοδολογία της έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες ΙΙ
    • Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας
    • Ανάλυση σχολικού λόγου

     

    Μεταπτυχιακά

    • Μεθοδολογία έρευνας στο ελληνικό εκπαιδευτικό και κοινωνικό πλαίσιο

     

    Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις:
    • (2003) “Teachers’ slightly variant repetitions of pupils’ utterances: a study of conversational sequence and intonation in Greek nursery classrooms”, Πρακτικά 6ου Διεθνούς Συνεδρίου Ελληνικής Γλωσσολογίας, ΕργαστήριοΓλωσσολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης, σσ. 1-15. http://www.philology.uoc.gr/conferences/6thICGL/
    • (2005α) Socialisation through talk: a study of Greek nursery classroom interaction, σειρά Διατριβές, Αθήνα: εκδόσεις Νήσος. (395 σελίδες)  ISBN: 960-8392-18-7
    • (2005β) “Grammar and interaction in the nursery classroom: a conversation analytic study of turn projection through pronouns”, Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα, Θεσσαλονίκη: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, σσ. 607-618.
    • (2006) «Η εναλλαγή των συνομιλητών ως δεξιότητα προφορικής επικοινωνίας στο νηπιαγωγείο», Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα, Θεσσαλονίκη: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, σσ. 69-80.
    • (2006) “Pupils’ Methods in the Nursery Classroom: a Basis for Socialisation and Learning?”, International Journal of Learning, 12(12): 113-122.
    • (2010α) «Φεμινιστική ανάλυση συνομιλίας και ανάλυση κατηγοριοποίησης: δύο προσεγγίσεις για τη μελέτη του κοινωνικού φύλου» στο Γ. Παπαγεωργίου (επιμ.) Η Έρευνα του Φύλου στην Ελλάδα, Αθήνα: Gutenberg-Τυπωθήτω, σσ. 145-165.
    • (2010β) «Βασικές Έννοιες και Μέθοδος της Ανάλυσης Συνομιλίας: Η Περίπτωση της Σχολικής Τάξης» στο Μ. Πουρκός και Μ. Δαφέρμος (επιμ.) Ποιοτική Έρευνα στην Ψυχολογία και την Εκπαίδευση, Αθήνα: εκδ. Τόπος. (19 σελίδες)
    • (2010γ) (σε συνεργασία με C. Hadjidemetriou & M. Terkourafi) “Introducing Greek Conversation Analysis”, Journal of Greek Linguistics, 10(2): 155-183.
    • (2014) «Η κατανόηση της κοινωνικής δράσης μέσα από την ανάλυση συνομιλίας» στο Μ. Γεωργαλίδου, Μ. Σηφιανού και Β. Τσάκωνα (επιμ.) Ανάλυση Λόγου: Θεωρία και εφαρμογές, Αθήνα: εκδόσεις νήσος, 81-118.
    •  (2015) «Η μελέτη της ετερότητας στη σχολική τάξη: Μια ανάλυση υπαγωγής μελών» στο Θ. Β. Θάνος (επιμ.) Η Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Ερευνών Απάνθισμα, Αθήνα: Gutenberg, 480-501.
    •  (2018) «Το σύμπλεγμα διαδοχικών ερωτήσεων ως τεχνική υπαινικτικής εκμαίευσης στο νηπιαγωγείο», Θ-Σ. Παυλίδου (επιμ.) Ερωτήσεις-απαντήσεις στην προφορική επικοινωνία, Μελέτες για τον Προφορικό Λόγο 3, ΑΠΘ, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών, 191-212.
    • (2018) “Study on supporting school innovation across Europe Case study 4: Greece, Sterea Ellada”, Greece, PPMI / Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture (European Commission).

     


    Άλλες πληροφορίες

    Συμμετοχή σε επιστημονικές οργανώσεις

    • Μέλος της Βρετανικής Εταιρίας Κοινωνιολογίας (British Sociological Association)
    • Μέλος της Διεθνούς Εταιρίας Πραγματολογίας (International Pragmatics Association)
    • Οργάνωση και συντονισμός διαδικτυακής ομάδας «Ελληνική Ανάλυση Συνομιλίας»


    Copyright © 2022 | Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
    Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία