• EnglishEnglish
    • ΤΜΗΜΑ
      • ΙΔΡΥΣΗ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
      • ΣΤΟΧΟΙ
      • ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
      • ΜΗΤΡΩΑ ΕΚΛΕΚΤΟΡΩΝ ΤΕΑΠΗ
      • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΑ
      • ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ-ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑ
      • ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ
      • ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
        • ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
        • ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
        • ERASMUS
        • CIVIS
        • Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ
        • ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
        • ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
      • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
        • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
        • ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
      • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • ΑΝΘΡ. ΔΥΝΑΜΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
      • ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΟΜΟΤΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
      • ΦΟΙΤΗΤΕΣ
        • ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ
        • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
      • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
    • ΕΡΕΥΝΑ
      • ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
      • ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
      • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΝΕΑ
      • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
        • ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
        • ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
        • ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
        • Εκλογές Δ/ντών Εργαστηρίων
        • ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
      • ΕΝΤΥΠΑ
      • ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
      • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    • e-Πρωτόκολλο
    • Περγαμηνή

    Αθηνά Ζώνιου-Σιδέρη

    Sideri-2Βασικές πληροφορίες:

    Βαθμίδα: Ομότιμη Καθηγήτρια
    Γνωστικό αντικείμενο: Ειδική Αγωγή

    Στοιχεία Επικοινωνίας:

    Τηλέφωνο: 210-3688529
    Φαξ: 210-3688057

    E-mail: asideri@ecd.uoa.gr

     


    Ώρες υποδοχής:
    Διεύθυνση επικοινωνίας: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Nαυρίνου 13 Α, 10680 Αθήνα

     


    Ακαδημαϊκές Πληροφορίες

    Σπουδές
    • Σπούδασε Ψυχολογία και Εθνολογία στο Πανεπιστήμιο  Βιέννης της Αυστρίας και διδάκτορας της Κοινωνικής Ψυχολογίας του ίδιου Πανεπιστημίου
    Ερευνητικά ενδιαφέροντα
    • Εκπαιδευτική και κοινωνική πολιτική των ειδικών κοινωνικών ομάδων
    • Ειδική Αγωγή
    • Ενταξιακή εκπαίδευση, ερμηνευτικές προσεγγίσεις της αναπηρίας
    • Διαφοροποιημένη παιδαγωγική-Εφαρμογές
    Μαθήματα – Σεμινάρια
    Προπτυχιακά

    • «Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή»
    • «Παιδαγωγική της Ένταξης»
    • «Αισθητηριακές Διαταραχές»
    • «Εκπαίδευση παιδιών με νοητική καθυστέρηση και κινητική αναπηρία»

    Μεταπτυχιακά

    • «Εκπαιδευτική και κοινωνική ένταξη ατόμων με αναπηρία»
    Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις:
    • Ζώνιου-Σιδέρη, Α. (1991, 2011 βελτιωμένη εκδοση). Οι ανάπηροι και η εκπαίδευσή τους, εκδ.         Βιβλιογονία, σελ. 168. Επανέκδοση (βελτιωμένη) Πεδιο, Αθήνα, σελ. 286.
    • Καλαντζή-Αζίζι, Α., Ζώνιου-Σιδέρη, Α., Βλάχου, Α. (1996). Προκαταλήψεις και Στερεότυπα – Δημιουργία και Αντιμετώπιση, εκδ. ΥΠ.Ε.Π.Θ., Γ.Γ.Λ.Ε., Αθήνα, σελ. 110.
    • Zoniou-Sideri, A. & Vlachou, A. (1997). “Inclusive education: Teacher’s perspectives”, Proceedings of the International Conference on Human Rights for Persons with Mental Handicaps. Prague, Czech Republic, pp. 211-217.
    • Zoniou-Sideri, A. (1998). “Integration auf Griechisch. Ein Projekt zur Integration von Kindern mit Behinderung in Kindergarten und Grundschule”, στο περ. Gemeinsam leben, Vol. 6, SS. 106-111.
    • Zoniou-Sideri, A., Karayianni P. (2000). “Echolalia versus Inclusion. A case study of a child who is blind”, British Journal of Special Education, τεύχ. 27, σσ. 181-186.
    • Vlachou-Balafouti, A., Zoniou-Sideri, A. (2000). “Greek policy practices in the area of special/inclusive education”, στο F. Armstrong, D. Armstrong & L. Barton (Eds.), Inclusive Education (Policy, Contexts and Comparative Perspectives), David Fulton Publishers, London, pp. 27-41.
    • Ζώνιου-Σιδέρη, Α. (2004). «Η εκπαιδευτική ένταξη στην Ελλάδα: Μια πορεία είκοσι ετών», στο Α. Ζώνιου-Σιδέρη & Η. Σπανδάγου (επιμ.), Εκπαίδευση και τύφλωση. Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, σσ. 21- 31.
    • Ζώνιου-Σιδέρη, Α. (επιμ) (2004). Σύγχρονες Ενταξιακές Προσεγγίσεις, , τόμ. Α΄ Θεωρία, σελ. 261, τόμ. Β΄ Πράξη, σελ. 278, (2012) εκδ. Πεδιο.
    • Καραγιάννη, Π., Ζώνιου-Σιδέρη, Α. (2006). «Το κοινωνικό μοντέλο της αναπηρίας. Θεωρία και ερευνητική πρακτική. Αντιφάσεις και ερωτήματα», περ. Μακεδνόν, τεύχ. 15ο, Φλώρινα, σσ. 223-232.
    • Zoniou-Sideri, A., Karayianni, P, Deropoulou, E., Spandagou, I. (2006). “Inclusive Discourse in Greece; strong voices, weak policies”, στο περ. International Journal of Inclusive Education, vol. 10, No 2, 3, pp. 279-291.
    •  Zoniou-Sideri, A., Vlachou, A. (2006). “Greek teachers` belief systems about disability and inclusive education”, στο περ. International Journal of Inclusive Education, vol. 10, No 4, 5, pp. 379-394.
    • Zoniou-Sideri, A., Nteropoulou-Nterou, E. (2007). “Experiences of disabled children’s families concerning school-family collaboration”, στο CD-Rom των πρακτικών του 6ου Διεθνούς Συνεδρίου του Οργανισμού European Research Network About Parents in Education (E.R.N.A.P.E. 2007), σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κύπρου, Schools & Families in Partnership: Looking Into The Future, Λευκωσία, σσ. 220-231.
    • Ζώνιου-Σιδέρη, Α. (2008). «Αδυναμία θεωρητικού λόγου περί ένταξης: Στρεβλά σχέδια εκπαιδευτικής πολιτικής» στον επετειακό τόμο του περ. Επιθεώρηση Ειδική Παιδαγωγικής.
    • Ζώνιου – Σιδέρη, Α., Ντεροπούλου- Ντέρου, Ε., Βλάχου-Μπαλαφούτη, Α., (επιμ.), 2012) Αναπηρία και εκπαιδευτική πολιτική εκδ. Πεδιο.


    Copyright © 2022 | Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
    Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία