• EnglishEnglish
    • ΤΜΗΜΑ
      • ΙΔΡΥΣΗ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
      • ΣΤΟΧΟΙ
      • ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
      • ΜΗΤΡΩΑ ΕΚΛΕΚΤΟΡΩΝ ΤΕΑΠΗ
      • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΑ
      • ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ-ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑ
      • ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ
      • ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
        • ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
        • ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
        • ERASMUS
        • CIVIS
        • Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ
        • ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
        • ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
      • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
        • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
        • ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
      • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • ΑΝΘΡ. ΔΥΝΑΜΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
      • ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΟΜΟΤΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
      • ΦΟΙΤΗΤΕΣ
        • ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ
        • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
      • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
    • ΕΡΕΥΝΑ
      • ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
      • ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
      • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΝΕΑ
      • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
        • ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
        • ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
        • ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
        • Εκλογές Δ/ντών Εργαστηρίων
        • ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
      • ΕΝΤΥΠΑ
      • ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
      • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    • e-Πρωτόκολλο
    • Περγαμηνή

    Δήμητρα Κατή


    katiΒασικές πληροφορίες:

    Βαθμίδα: Ομότιμη Καθηγήτρια
    Γνωστικό αντικείμενο: Ψυχολογία της Γλώσσας

    Στοιχεία Επικοινωνίας:

    Τηλέφωνο: 210-3688548

    Φαξ: 210-3688057

    E-mail: dimkati@ecd.uoa.gr

    Προσωπική ιστοσελίδα: :  http://users.uoa.gr/~dimkati/index.html
     


    Διεύθυνση επικοινωνίας: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Nαυρίνου 13 Α, 10680 Αθήνα
    Γραφείο: Ιπποκράτους 31, 2ος Όροφος

     


    Ακαδημαϊκές Πληροφορίες

    [ Δείτε το βιογραφικό σε PDF ]

    Σπουδές
    • Πτυχίο  Ψυχολογίας (Bachelor of Arts), 1974, Πανεπιστήμιο της Βοστώνης (Boston University).
    • Μεταπτυχιακό δίπλωμα (Μaster of Science) στην Ψυχολογία της Eκπαίδευσης, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, 1977 (Institute of Education, University of London). Ειδίκευση στην ψυχογλωσσολογία.
    • Διδακτορικό δίπλωμα (Doctor of Philosophy) 1984 στην Ψυχολογία από το  Πανεπιστήμιο του Ρέντιγκ (University of Reading).
     Ερευνητικά ενδιαφέροντα
    • Γλώσσα και Νόηση
    • Ανάπτυξη της γλώσσας στο παιδί
    • Γλώσσα και Εκπαίδευση
    • Αναπτυξιακή Ψυχολογία
    Μαθήματα – Σεμινάρια
    Προπτυχιακά

    • Aνάπτυξη του Λόγου
    • Γλώσσα, Κοινωνία και Νόηση
    • Γλώσσα και Σκέψη
    • Γραπτός Λόγος, Κοινωνία και Νόηση
    • Διγλωσσία και Εκπαίδευση

    Μεταπτυχιακά

    • Γλώσσα και Εκπαίδευση (ΠΜΣ Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα,  Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία και Πανεπιστήμιο του Λονδίνου)
    • Ψυχολογία της Γλώσσας (Τμήμα Μεθοδολογίας Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης, ΕΚΠΑ)
    Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις:

    • Κατή Δ.  (1992). Γλώσσα  και επικοινωνία στο Παιδί,  Aθήνα:  Οδυσσέας, Αθήνα
    • Κατή Δ., Κονδύλη Μ. &  Κ. Νικηφορίδου (επιμέλεια).  (1999). Γλώσσα και νόηση: επιστημονικές και φιλοσοφικές προσεγγίσεις Αθήνα:  Αλεξάνδρεια.
    • Κατή Δ.  (2012) O γνωσιακός ρόλος της γλώσσας: η συμβολή των επιστημών της γλώσσας και του νου.  Αθήνα:  Νήσος. 
    • Katis D. (1997.) «The emergence of conditionals in child language:  are they really so late?»  Α.  Athanasiadou & R. Dirven (eds.)  On Conditionals Again,  335-386. Amsterdam:  Benjamins.   
    • Kati D. & Μ. Kondyli. «Linguistic theory and issues of prescription/description».  A.–F. Christidis (ed.) «Strong» and «weak» languages in the European Union. Aspects of linguistic hegemonism, Proceedings of an international conference, Thessaloniki: Centre for the Greek Language, Vol. I, 212-219. (δίγλωσση έκδοση). .
    • Maratsos Μ.P, Katis D. &  Margheri A. (2000). «Can grammar make you feel different?».  S. Νiemeier  & R. Dirven (eds.), Evidence for Linguistic Relativity.  53-70. Amsterdam:  Benjamins  
    • Katis, D. & S. Selimis. (2006). «The development of metaphoric motion: evidence from Greek children’s narratives».  R. T. Cover & Y. Kim (Eds.), Proceedings of the 31st Annual Meeting of the Berkeley Linguistics Society: General Session and Parasession on Prosodic Variation and Change, 205-216. Berkeley, CA: Berkeley Linguistics Society.
    • Κatis D. & Ch. Stampouliadou. (2009)«Τhe development of sentential complements in Greek:   evidence from a case study».  Constructions and Frames, 1:2, 221-260.
    • Selimis S. & D. Katis. (2010). «The emergence of nonliterality in spontaneous child speech: the case of Greek and English motion verbs». S. Rice & J. Newman (Eds.), Experimental and Empirical Methods in Cognitive/Functional Research, 127-142.  Stanford: CSLI Publications.
    • Κatis D. & K. Nikiforidou. (2010). «Indeterminacy in grammar and acquisition:  an interdisciplinary approach to relative clauses».  Review of Cognitive Linguistics, 8:1, 1-18.

    Άλλες πληροφορίες

    Άλλες πληροφορίεςΕπιστημονική υπεύθυνος ερευνητικών προγραμμάτων:

    • 1998-1999  Ανάπτυξη της Γλώσσας  (ΕΛΚΕ, ΕΚΠΑ,  Πρόγραμμα Καποδίστριας)
    • 2001-2002. Ανάπτυξη της Γλώσσας (ΕΛΚΕ, ΕΚΠΑ,  Πρόγραμμα Καποδίστριας)
    • 2002-2007. Γλωσσική κωδικοποίηση του εννοιολογικού πεδίου της κίνησης:  κυριολεξία και μεταφορά στα ελληνικά παιδιών και ενηλίκων.  (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, Πρόγραμμα Ηράκλειτος, Υποέργο 70/3/7144)
    • 2003-2004. Η μάθηση της ελληνικής ως πρώτης και ως δεύτερης/ξένης γλώσσας   (ΕΛΚΕ, ΕΚΠΑ, Πρόγραμμα Καποδίστριας)
    • 2005-2006. Σύνθετες προτάσεις στη μάθηση της ελληνικής γλώσσας.   (ΕΛΚΕ, ΕΚΠΑ, Πρόγραμμα Καποδίστριας)
    • 2005-2008. Πρώιμη ανάπτυξη της γλώσσας στα ελληνικά: από τις προλεκτικές φωνήσεις στο πρώτο λεξιλόγιο και τις απαρχές της γραμματικής. (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, Πρόγραμμα Πυθαγόρας ΙΙ, Ενίσχυση Ερευνητικών Ομάδων στα Πανεπιστήμια Yποέργο 70/3/7918.  Συνεργαζόμενες ερευνήτριες:  Β. Νικηφορίδου (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ), U. Stephany (Καθηγήτρια Ινστιτούτου Γλωσσολογίας, Πανεπιστήμιο Κολωνίας), S. López Ornat (Καθηγήτρια Τμήματος Γνωσιακών Διεργασιών, Πανεπιστήμιο Complutense της Μαδρίτης), Α. Xριστοφίδου (ερευνήτρια Ακαδημίας Αθηνών).   Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια (ΜΕ):  Αλεξάνδρα Καρούσου, Διδάκτωρ Ψυχογλωσσολογίας
    • 2007-2008 Συμπληρωματικές προτάσεις στη μάθηση της ελληνικής γλώσσας (Χρηματοδότηση ΕΛΚΕ, ΕΚΠΑ,  Πρόγραμμα Καποδίστριας).
    • 2009. Υποτακτική σύνταξη στη γλώσσα παιδιών με την ελληνική ως πρώτη και ως δεύτερη γλώσσα.  (ΕΛΚΕ, ΕΚΠΑ, Πρόγραμμα Καποδίστριας).
     


    Copyright © 2022 | Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
    Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία