• EnglishEnglish
    • ΤΜΗΜΑ
      • ΙΔΡΥΣΗ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
      • ΣΤΟΧΟΙ
      • ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
      • ΜΗΤΡΩΑ ΕΚΛΕΚΤΟΡΩΝ ΤΕΑΠΗ
      • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΑ
      • ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ-ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑ
      • ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ
      • ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
        • ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
        • ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
        • ERASMUS
        • CIVIS
        • Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ
        • ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
        • ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
      • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
        • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
        • ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
      • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • ΑΝΘΡ. ΔΥΝΑΜΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
      • ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΟΜΟΤΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
      • ΦΟΙΤΗΤΕΣ
        • ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ
        • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
      • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
    • ΕΡΕΥΝΑ
      • ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
      • ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
      • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΝΕΑ
      • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
        • ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
        • ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
        • ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
        • Εκλογές Δ/ντών Εργαστηρίων
        • ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
      • ΕΝΤΥΠΑ
      • ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
      • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    • e-Πρωτόκολλο
    • Περγαμηνή

    Ιωάννης Σταράκης

    Βασικές πληροφορίες:

    Βαθμίδα: Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό
    Γνωστικό αντικείμενο: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών

    Στοιχεία Επικοινωνίας:

    Τηλέφωνο: 210-3688509
    Φαξ: 210-3688509

    E-mail: gstarakakis@ecd.uoa.gr


    Διεύθυνση επικοινωνίας: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Ναυαρίνου 13α, 10680 Αθήνα
    Γραφείο: Ιπποκράτους 31, 5ος Όροφος

    Ακαδημαϊκές Πληροφορίες

    Σπουδές
    • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 1999,
    • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΜΑ στην κατεύθυνση «Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση», 2002,
    • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Διδακτορικό δίπλωμα στην κατεύθυνση «Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση» με θέμα: « Ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση μιας διδακτικής ακολουθίας για φαινόμενα που συνδέονται με τις σχετικές κινήσεις Ήλιο-Γης-Σελήνης, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση», 2014.
     

    Ερευνητικά ενδιαφέροντα

    • Ο μετασχηματισμός της επιστημονικής σε σχολική γνώση,
    • Ο σχεδιασμός διδακτικών-μαθησιακών σειρών για θεματικές ενότητες των φυσικών επιστημών,
    • Εκπαίδευση εκπαιδευτικών στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών,
    • Το ανθρώπινο σώμα ως διδακτικό εργαλείο στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών.
     

    Μαθήματα – Σεμινάρια

    Προπτυχιακά

    • Ο ρόλος του πειράματος στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών
    • Διδακτική φυσικών επιστημών (σε συνεργασία με τον Π. Παντίδος)
    • Έννοιες φυσικών επιστημών ΙΙ
     

    Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις:

    • Σταράκης Ι., Χαλκιά Κρ. (2019). Η Σωματική Προσομοίωση ως εργαλείο διερεύνησης στη διδασκαλία της Φαινόμενης Κίνησης της Σελήνης. 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Φλώρινα 19-21 Απριλίου 2019.
    • Σταράκης Ι., Χαλκιά Κρ. (2017). Διδακτική Προσέγγιση των κινήσεων του Συστήματος Ήλιος-Γη-Σελήνη στην Α/θμια Εκπαίδευση. 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (επιμέλεια Δ. Σταύρου, Α. Μιχαηλίδη, Α. Κοκολάκη), Ρέθυμνο 7-9 Απριλίου 2017, σελ. 741-748.
    • Σταράκης Ι., Χαλκιά Κρ. (2015). Διδακτική Προσέγγιση του φαινομένου της Εναλλαγής των Εποχών στην Α/θμια Εκπαιδευση. Πρακτικά του 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Διδασκαλία και Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία: Έρευνες, Καινοτομίες και Πρακτικές  (επιμέλεια Δ. Ψύλλος, Α. Μολοχίδης, Μ. Καλλέρη), Θεσσαλονίκη 8-10 Μαϊου 2015, σελ 287-295.
    • Starakis, Ι. & Halkia, K. (2014). Addressing k5 students’ and preservice elementary teachers’ conceptions of seasonal change. Phγsics Education, 49(2), 231-239.
    • Halkia, K. & Starakis, Ι. (2014). Design, implementation and evaluation οf a teaching and learning sequence concerning the mοοn’s apparent movement, Ιn C. Ρ. Constantinou, Ν. Papadouris & Α. Hadjigeorgiou (Εds.), E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence ίn Learning. Part 16 (cο-ed. Petros Kariotoglou, Terence Russell), (pp. 34-43) Nicosia, Cyprus: European Science Education Research Αssοciatiοn. ΙSΒΝ: 978-9963-700-77-6
    • Starakis, Ι. & Halkia, K. (2010). Primary School Students’ Ideas Concerning the Apparent Movement of the Μοοη. Astrοnomy Education Review, 9(1). 010109, dοi: http://dx.doi .rg/10.3847/AER2010007. Electrοnic edition of the American Astronomical Society.
    • Starakis, Ι. & Halkia, K.  (2010). “Distance dependence” οr “Angle of sun rays lncidence Dependence”? The design of an Experimental Device for Τeaching about Seasonal Change. 7th International Conference Hands-on science, Bridging the Science and Society gap, JuΙy 25-31 2010, Rethymnon, Greece. Proceedings of the 7th internatiοnal Conference on Hands-on Science. Μ. Kalogiannakis, D. Stavrou & Ρ.Michaelidis (Eds.) pp. 200-204.
    • Starakis, Ι. & Halkia, K.  (2010). Why is it hotter in Summer than in Winter? K-5 Students and Pre-service Elementary Teachers’ Conceptions of Seasonal Change. Socio-cultural and Human Values in Science and Technology Education. Proceedings of the XIV Symposium of the International Organization for Science and Technology Education (IOSTE). IRI UL, Institute for Innovation and Development of University of Ljubljana. ISBN 978-961-92882-1-4)
    • Σταράκης Ι. (2008). Το Θεατρικό Παιχνίδι ως διδακτικό εργαλείο στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Διαβάζω, 482, 143-148.
    • Σταράκης Ι., Κόκκοτας Π. (2003). Η συμβολή της θεατρικής πράξης στη μελέτη της ιστορίας των φυσικών επιστημών. Κριτική θεώρηση των σύγχρονων τάσεων προς την κατεύθυνση της διδακτικής αξιοποίησης. Πρακτικά 2ου πανελλήνιου συνέδριου για τη συμβολή της ιστορίας και φιλοσοφίας των φυσικών επιστημών στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών (επιμέλεια Σκορδούλης Κ., Χαλκιά Κ.), Αθήνα, 8-11 Μαΐου 2003, σελ 474-477.


    Copyright © 2022 | Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
    Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία