• EnglishEnglish
    • ΤΜΗΜΑ
      • ΙΔΡΥΣΗ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
      • ΣΤΟΧΟΙ
      • ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
      • ΜΗΤΡΩΑ ΕΚΛΕΚΤΟΡΩΝ ΤΕΑΠΗ
      • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΑ
      • ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ-ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑ
      • ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ
      • ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
        • ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
        • ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
        • ERASMUS
        • CIVIS
        • Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ
        • ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
        • ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
      • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
        • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
        • ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
      • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • ΑΝΘΡ. ΔΥΝΑΜΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
      • ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΟΜΟΤΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
      • ΦΟΙΤΗΤΕΣ
        • ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ
        • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
      • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
    • ΕΡΕΥΝΑ
      • ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
      • ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
      • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΝΕΑ
      • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
        • ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
        • ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
        • ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
        • Εκλογές Δ/ντών Εργαστηρίων
        • ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
      • ΕΝΤΥΠΑ
      • ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
      • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    • e-Πρωτόκολλο
    • Περγαμηνή

    Κυριάκος Αθανασίου

    athanasiouΒασικές πληροφορίες:

    Βαθμίδα: Ομότιμος Καθηγητής
    Γνωστικό αντικείμενο: Βιολογία και Αγωγή Υγείας

    Στοιχεία Επικοινωνίας:

    Τηλέφωνο: 210-693035

    E-mail: kathanas@ecd.uoa.gr

     


    Ώρες υποδοχής:
    Διεύθυνση επικοινωνίας: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Ιπποκράτους 33, 1ος όροφος, 106 80 Αθήνα

     


    Ακαδημαϊκές Πληροφορίες

    Σπουδές
    • Πτυχίο Βιολογίας, Πανεπιστ. Πάτρας.
    • M.Sci., Τμήμα Βιολογίας Πανεπιστ. York, Kαναδά.
    • Διδάκτορικό Βιολογίας, ΚΠΕ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» και Πανεπιστ. Πάτρας.

     

    Ερευνητικά ενδιαφέροντα
    • Διδακτική Βιολογίας
    • Αγωγή Υγείας
    • Περιβάλλοντική Υγεία

     

    Μαθήματα – Σεμινάρια
    Προπτυχιακά

    • Εισαγωγή στις Βιολογικές Επιστήμες
    • Αγωγή Υγείας
    • Εξέλιξη του Νευρικού Συστήματος

    Μεταπτυχιακά

    • Διδακτική Μεθοδολογία Βιολογικών Μαθημάτων
     

    Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

    • Athanasiou, K., S.H. Constantopoulos, E. Rivedal, D.J. Fitzgerald and H. Yamasaki (1992). Metsovo-tremolite asbestos fibers: In-vitro effects on mutation, chromosome aberration, cell transformation and intercellular communication. Mutagenesis, 7, 343-347.
    • Makris, G., K.A. Charalampopoulos and K. Athanasiou, (1994). Estimating the level of knowledge of Greek students on cancer etiology and ways of prevention. Europ.J. of Cancer Prevention, 3, 443-450.
    • Turner, S., Zimvrakaki, E. and K. Athanasiou.  Investigating children’s ideas about fat consumption and health: a comparative study (1998).  Health Education Journal, 329-339.
    • Papadopoulou, P. and Athanasiou, K. (2005). “Primary school teachers’ categories for “animal”: biology or folk-biology? In M. Ergazaki, J. Lewis, & V. Zozga (Eds.) Trends in Biology Education Research in the New Biology Era, Patras: Patras University Press, p. 43-58.
    • Papadopoulou, P., Stasinakis, P., Athanasiou, K. (2010). Study of evolution theory teaching: students’ conceptual ecologies and teachers’  Perceptions. In: A. Yarden, & G.S. Carvalho (Eds.). Authenticity in Biology Education: Benefits and Challenges. A selection of papers presented at the 8th Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB) Braga, Portugal, 2011, pp 271-283.
    • Mavrikaki, E. & Athanasiou, K. (2011).  Development of an instrument to measure Greek in-service primary education teachers’ Biology Teaching Self-efficacy Beliefs (BioTSEB). Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 2011, 7(3), 203-213.
    • Athanasiou, K. & P. Papadopoulou (2011). Conceptual ecology of the evolution acceptance among Greek education students: knowledge, religious practices and social influences. Inter. Journal of Science Education. International Journal of Science Education, 34:6, 903-924.
    • Soultatou, P., P. Duncan, K. Athanasiou, I. Papadopoulos, (2011). “Health needs: policy plan and school practice in Greece”, Health Education, Vol. 111 ιs: 4, pp. 266 – 282.
    • Athanasiou, K.,  E. Katakos & P. Papadopoulou (2012). Conceptual ecology of the evolution acceptance among Greek education students: what is the contribution of knowledge increase? Journal of Biological Education – Decision on Manuscript ID RJBE-2011-0145.R1.
    •  Stasinakis, P., and Athanasiou, K. (2011). Greek teachers’ attitudes, beliefs, knowledge and context, concerning Evolution Teaching. In “Science Learning and Citizenship”. Proceedings of the ESERA 2011 conference. C. Brugiere, A. Tibergien, P. Clement Ed., pp 179-185.
    • Papadopoulou, P. and Athanasiou, K. (2005). “Primary school teachers’ categories for “animal”: biology or folk-biology? In M. Ergazaki, J. Lewis, & V. Zozga (Eds.) Trends in Biology Education Research in the New Biology Era, Patras: Patras University Press, p. 43-58. DOI: 10.13140/2.1.3384.320473
    • Papadopoulou, P., Kartsoglou, A. & Athanasiou, K. (2008). «Biology and health education: Is reproductive biology, a real chance for sex education?». In M. Hammann, M. Reiss, K. Boutler @ S.D. Tunnicliffe (eds), Biology in Contexts. Learning and teaching for the twenty-first century. ERIDOB and IOE, pp 300-11.
    • Μπόμπολα  Αικ. Π. Παπαδοπούλου και Κ. Αθανασίου (2008).  Η διδασκαλία της Βιολογίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: τα χαρακτηριστικά, η εκτιμώμενη επάρκεια και οι παιδαγωγικές επιλογές των εκπαιδευτικών. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 159: 46-64.
    •  Κατάκος, Σ. και Κ. Αθανασίου (2009). Αποτύπωση των απόψεων, των αναγκών και των απαιτήσεων των εκπαιδευτικών, σχετικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία της Βιολογίας. 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπάιδευσης. Αθήνα-Οργάνωση ΕΚΠΑ.  Πρακτικά, σελ. 75.
    • Athanasiou, K. & P. Papadopoulou, (2009). Conceptual ecology of the evolution acceptance among Greek education students: knowledge, religiosity, and social influences. ESERA, Istanbul.
    • Αθανασίου Κ. και Π. Παπαδοπούλου.  (2009). «Παράγοντες οι οποίοι συνδέονται με την αποδοχή της εξελικτικής θεωρίας στην Ελλάδα: η αποδοχή, η κατανόηση και το μορφωτικό επίπεδο των γονέων». 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φ.Ε. και Ν.Τ. στην Εκπαίδευση, σελ. 146-154.
    • Στασινάκης, Π. και Αθανασίου, Κ. (2009). «Διερευνώντας τους παράγοντες που σχετίζονται με τη διδασκαλία της θεωρίας της εξέλιξης μεταξύ καθηγητών  της Βθμιας εκπαίδευσης». Σε τόμο «Η διδασκαλία της εξέλιξης: θεωρητικά και παιδαγωγικά ζητήματα», σελ. 483-504. Εκδ. Child Services.
    • Αθανασίου, Κ. (2009). «Εννοιολογική οικολογία Ελλήνων φοιτητών για την εξέλιξη». Σε τόμο «Η διδασκαλία της εξέλιξης: θεωρητικά και παιδαγωγικά ζητήματα», σελ. 306-316. Εκδ. Child Services.
    • Papadopoulou, P., Stasinakis, P., Athanasiou, K. (2010). Study of evolution theory teaching: students’ conceptual ecologies and teachers’ Perceptions. In: A. Yarden, & G.S. Carvalho (Eds.). Authenticity in Biology Education: Benefits and Challenges. A selection of papers presented at the 8th Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB) Braga, Portugal, 2011, pp 271-283. DOI: 10.1080/00219266.2011.590219
    • Mavrikaki, E. & Athanasiou, K. (2011). Development of an instrument to measure Greek in-service primary education teachers’ Biology Teaching Self-Efficacy Beliefs (BioTSEB). Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 2011, 7(3), 203-213.
    • Athanasiou, K. & P. Papadopoulou (2011). Conceptual ecology of the evolution acceptance among Greek education students: knowledge, religious practices, and social influences. Inter. Journal of Science Education, 34:6, 903-924. https://doi.org/10.1080/09500693.2011.586072
    • Soultatou, Pelagia, Peter Duncan, Kyriacos Athanasiou, and Irena Papadopoulos. “Health needs: policy plan and school practice in Greece.” Health Education, 111.4 (2011): 266-282. DOI:10.1108/09654281111144247
    • Λαζαρίδης, Γ.,  Ε. Μαυρικάκη & Κ. Αθανασίου (2011). Διερεύνηση του επιπέδου γνώσης και κατανόησης ομάδων φοιτητών του ΕΚΠΑ  για την Εξέλιξη μέσω της Φυσικής Επιλογής. Στο: Παπαγεωργίου, Γ. & Κουντουριώτης, Γ. (2011). Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση – Αλληλεπιδράσεις Εκπαιδευτικής Έρευνας και Πράξης στις Φυσικές Επιστήμες, σελ. 406-413.
    • Κουμπάρου, Ε., Μ. Κυριακούδη & Κ. Αθανασίου (2011). Εξέλιξη των ιδεών των Ελλήνων μαθητών για τη Γενετική και την Κληρονομικότητα. Στο: Παπαγεωργίου, Γ. & Κουντουριώτης, Γ. (2011). Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση – Αλληλεπιδράσεις Εκπαιδευτικής Έρευνας και Πράξης στις Φυσικές Επιστήμες, σελ. 414-421. DOI: 10.13140/RG.2.1.2219.4081
    •  Κατάκος, Ε., Παπαδοπούλου, Π. & Αθανασίου Κ. (2011) Η αποδοχή της εξελικτικής θεωρίας από τους Έλληνες εκπαιδευτικούς και παράγοντες που την επηρεάζουν. Στο Παπαγεωργίου, Γ. & Κουντουριώτης, Γ. (2011). Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση – Αλληλεπιδράσεις Εκπαιδευτικής Έρευνας και Πράξης στις Φυσικές Επιστήμες, σελ. 422 – 430. http://www.7sefepet.gr, ημερομηνία πρόσβασης 16-10-2011.
    • Μαυρικάκη, Ε. και Κ. Αθανασίου (2010). Προσωπικές πεποιθήσεις επάρκειας φοιτητών/τριών Παιδαγωγικών Τμημάτων για τη διδασκαλία βιολογικών εννοιών. Στο «Επιστήμη και Κοινωνία: Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο, (Ψηφιακή έκδοση, Δεκέμβριος 2010). Σελ. 176-182.
    • Papadopoulou, P., J. Stanissavljevic, E. Katakos and Athanasiou K. (2012). Acceptance and understanding of Evolution Theory: A comparative study of Greek and Serbian Teachers. In C. Brugiere, A. Tibergien, P. Clement (Eds.), E-Book Proceedings of the ESERA 2011 Conference: Science learning and Citizenship. Part 1 (pp 65-71) Lyon, France: European Science Education Research Association. ISBN: 978-9963-700-44-8.
    • Stasinakis, P., and Athanasiou, K. (2012). Greek teachers’ attitudes, beliefs, knowledge and context, concerning Evolution Teaching. In C. Brugiere, A. Tibergien, P. Clement (Eds.), E-Book Proceedings of the ESERA 2011 Conference: Science learning and Citizenship. Part 3 (pp 179-185) Lyon, France: European Science Education Research Association. ISBN: 978-9963-700-44-8.
    • Athanasiou, K., E. Katakos & P. Papadopoulou (2012).Conceptual ecology of the evolution acceptance among Greek education students: what is the contribution of knowledge increase? Journal of Biological Education, 46, 4, 234-241.
    • http://dx.doi.org/10.1080/00219266.2012.716780
    • Stasinakis, P., and Athanasiou, K. (2013). Investigating Greek Biology Teachers’ attitudes towards Evolution Teaching with respect to their Pedagogical Content Knowledge: suggestions for their Professional Development. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 2016, 12(6), 1605-1617 doi: 10.12973/eurasia.2016.1249a
    • Athanasiou, K. and Mavrikaki, E. (2013). “CINS as a Tool for measuring Greek University Students’ Evolution Knowledge – Differences between Novice and Advanced Students”. International Journal of Science Education, 18(2), 129-142. DOI:10.1080/09500693.2013.856529
    • Charalabopoulos K, Makris G, Charalabopoulos A, Golias C, Athanasiou K. (2011). Public knowledge, beliefs and practices in Greece about cancer etiology and prevention. East Mediterr Health J. 17(5): 392-7. DOI: 10.26719/2011.17.5.392
    • Athanasiou, K. & P. Papadopoulou (2015). Evolution Theory Teaching and Learning: What Conclusions Can We Get from Comparisons of Teachers’ and Students’ Conceptual Ecologies in Greece and Turkey? Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education,11(4), 841-853. kimlik=10.12973/eurasia.2015.1443a
    • Athanasiou, K. Environmental Health Ιssues: an imperative need for scientific literacy (2015). Presentation at the ESERA-2015, Helsinki. DOI: 10.13140/RG.2.1.2350.4805
    • Ζαχαριουδάκης, Σ. και Κ. Αθανασίου (2015). Συσχετισμός της διαμάχης Kammerer-Bateson με το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ Βιολογίας και προτάσεις αξιοποίησής της στην κατανόηση της Φύσης της Επιστήμης. ΠΡΑΚΤΙΚΑ 8ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, Επιμέλεια: Δ. Κολιόπουλος, σελ. 78-81. DOI:10.13140/2.1.4178.6407
    • Αθανασίου, Κ. (2013). Διδάσκοντας την Εξέλιξη ως Ενοποιητική Θεωρία της Βιολογίας: ανάλυση και συμπεράσματα μιας διδακτικής εμπειρίας και έρευνας.  Στο Ε. Μαυρικάκη, Π. Στασινάκης και Χ. Ζαχόπουλος (Επιμ.). Πρακτικά εργασιών 2oυ Πανελληνίου Συνεδρίου «Βιολογία στην Εκπαίδευση, σσ. 153. Αθήνα: Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων. ΙΣΒΝ: 978-618-81159-0-3. DOI: 10.13140/2.1.2081.4886
    • Μακρή, Β. και Κ. Αθανασίου (2013). Dobzhansky: Η συμβολή του στη διαμόρφωση της «πληθυσμιακής θεώρησης» και του Νεοδαρβινισμού Dobzhansky: his contribution to population thinking and to Neo-Darwinism. Στο Ε. Μαυρικάκη, Π. Στασινάκης και Χ. Ζαχόπουλος (Επιμ.). Πρακτικά εργασιών 2oυ Πανελληνίου Συνεδρίου «Βιολογία στην Εκπαίδευση, σσ. 147-152. Αθήνα: Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων. ΙΣΒΝ: 978-618-81159-0-3. DOI: 10.13140/2.1.1032.9129
    • Κεφαλά, Δ. και Κ. Αθανασίου (2013). Dobzhansky: Μiα διαχρονική κριτική θεώρηση της διαμάχης για την αυτόματη γένεση από τη Γαλλία του 19ου αιώνα στην Αμερική του Sidney Fox. Στο Ε. Μαυρικάκη, Π. Στασινάκης και Χ. Ζαχόπουλος (Επιμ.). Πρακτικά εργασιών 2oυ Πανελληνίου Συνεδρίου «Βιολογία στην Εκπαίδευση, σσ. 137-145. Αθήνα: Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων. ΙΣΒΝ: 978-618-81159-0.
    • Κατάκος, Σ. και Κ. Αθανασίου (2013).Τα «Γεωλογικά επιχειρήματα» και η αποδοχή της θεωρίας της εξέλιξης από τους Έλληνες εκπαιδευτικούς. Στο Ε. Μαυρικάκη, Π. Στασινάκης και Χ. Ζαχόπουλος (Επιμ.). Πρακτικά εργασιών 2oυ Πανελληνίου Συνεδρίου «Βιολογία στην Εκπαίδευση, σσ. 129-136. Αθήνα: Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων. ΙΣΒΝ: 978-618-81159-0-3.
    • Athanasiou K., E. Katakos, P. Papadopoulou and J. Stanissavljevic (2012). The Type of Religiosity as a Factor Influencing the Acceptance or Rejection of Scientific Theories: the Case of Evolution. Paper presented at the 5th INTERNATIONAL CONFERENCE OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR THE HISTORY OF SCIENCE, ATHENS, NOVEMBER 2012. http://5eshs.hpdst.gr/abstracts/317
    • Τσίτουρα, Ι. και Κ. Αθανασίου (2013). Κοινωνιοβιολογία και η μάχη των δύο φύλων: Μια διαχρονική – κριτική ματιά στην έννοια της διαφορετικότητας. Στο Ε. Μαυρικάκη, Π. Στασινάκης και Χ. Ζαχόπουλος (Επιμ.). Πρακτικά εργασιών 2oυ Πανελληνίου Συνεδρίου «Βιολογία στην Εκπαίδευση, σσ. 119-128. Αθήνα: Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων. ΙΣΒΝ: 978-618-81159-0-3.
    • Katakos, E., P. Papadopoulou and K. Athanasiou (2014). A qualitative analysis of the factors making the conceptual ecology of the evolution theory in Greek secondary school teachers. Paper presented at the 9th Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB) Jerousalem, Israel, 2014. A qualitative analysis of the factors making the conceptual ecology of the evolution theory in Greek secondary school teachers. (researchgate.net)
    • Athanasiou, K. (2014). Σκέψεις για ένα επιστημονικό εγγραμματισμό σε ζητήματα Περιβαλλοντικής Υγείας στην Ελλάδα της κρίσης. Παρουσίαση στο 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Τόμος περιλήψεων, σελ. 58.
    • Athanasiou, K., Katakos, E., and Papadopoulou, P. (2016). Acceptance of evolution as one of the factors making the conceptual ecology of the evolution theory of Greek secondary school teachers.  Evo Edu Outreach 9, 7 (2016). https://doi.org/10.1186/s12052-016-0058-7
    • Κούζας, Δ. και Αθανασίου, Κ. (2015). Τα Μουσεία Φυσικών Επιστημών ως μέσο για την κατανόηση της Θεωρίας της Εξέλιξης από μαθητές της Γ’ Γυμνασίου. 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Η Βιολογία στην εκπαίδευση».  DOI: 10.13140/RG.2.1.1671.6240
    • Πετρομελίδης Βασίλειος & Κυριάκος Αθανασίου (2015). Διδάσκοντας την Εξέλιξη στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μέσα από μία δραστηριότητα διερευνητικής μάθησης με βάση τη Νευροβιολογία. 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Η Βιολογία στην εκπαίδευση». DOI: 10.13140/RG.2.1.2195.9128
    • Βισβίκη Βασιλική & Κυριάκος Αθανασίου (2015). Μελέτη της σχέσης επιστήμης και λογοτεχνίας στη διδακτική πράξη: Η περίπτωση του βιβλίου Άρθουρ Καίσλερ «Υπόθεση Αλύτης ο Μαιευτήρ». 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Η Βιολογία στην εκπαίδευση».  DOI: 10.13140/RG.2.1.2720.2004
    • Kouzas, D. and Athanasiou, K. (2019). Understanding Aspects of the Theory of Evolution Using Paleontology. Int J Paleobiol & Paleontol 2019, 2(1): 00107. DOI: 10.23880/ijpbp-16000107
    • Athanasiou, K., & Petromelidis, V. (2020). Use of the evolution of nervous system as a tool for teaching of evolution through natural selection. European Journal of Health and Biology Education, 9(2), 29-36. https://doi.org/10.12973/ejhbe.9.2.29
    • Αθανασίου Κ. (2021). Σχεδιασμός, Εφαρμογή και Αξιολόγηση μιας Σειράς Μαθημάτων πάνω στην Περιβαλλοντική Αγωγή Υγείας με Στόχο τον Επιστημονικό Εγγραμματισμό των Μελλοντικών Εκπαιδευτικών. Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία, 1(1), 1–20. https://doi.org/10.12681/riste.27266
    • Katakos S & Athanasiou K (2020) The ‘Geological Argument’ as an Instrument for the Acceptance of the Theory of Evolution among GreekScience Teachers. J Genet Cell Biol, 3(3): 183-186. Available from: https://www.researchgate.net/publication/344171831
    • Από τη Γενετική Τοξικολογία στην Αγωγή Υγείας: Σκέψεις για ένα επιστημονικό εγγραμματισμό σε ζητήματα Περιβαλλοντικής Υγείας στην Ελλάδα της κρίσης. Available from: https://www.researchgate.net/publication/343541433
    • Athanasiou, K. (2021). Biology and health education: Design, implementation and evaluation of a course on environmental health education aiming at the scientific literacy of future teachers. Eurasian Journal of Science and Environmental Education, 10(2), 51-61. https://doi.org/10.30935/ejsee/11871
    • Αθανασίου, Κ.  (2022). Βιολογία και Αγωγή Υγείας: Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Αξιολόγηση ενός Μαθήματος Περιβαλλοντικής Αγωγής Υγείας με στόχο τον Επιστημονικό Αλφαβητισμό των Μελλοντικών Εκπαιδευτικών και η αποδοχή του από τον πληθυσμό-στόχο. Conference: 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο “Οι Φυσικές Επιστήμες Στην Προσχολική Εκπαίδευση” At: Florina-Greece, University of Western Macedonia. DOI:10.13140/RG.2.2.34043.80167 http://12sece.nured.uowm.gr/
    • Athanasiou, K. (2022). “How realistic is to teach Evolution as the Unifying Theory of Biology via a University course? Reporting an experience”. The 15th International Congress on the Zoogeography and Ecology of Greece and Adjacent Regions, in Mytilini- island of Lesvos, Greece, 12-15 October 2022. DOI: 10.13140/RG.2.2.25655.19364

    Άλλες πληροφορίες

    • 1980-1986: Ερευνητής στο Κέντρο Βιολογικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών σε θέματα Περβαλλοντικής Γενετικής.
    • 1987-1991: Επίκ. Καθηγητής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
    • 1991-1995: Αναπλ. Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. του Α.Π.Θ.
    • 1995-2007: Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. του Α.Π.Θ.
    • 2007- Καθηγητής στο ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ

     

    Συμμετοχή σε επιστημονικές οργανώσεις

    • Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων
    • European Science Education Researchers Association (ESERA)
    • European Researchers In Didactics Of Biology (ERIDOB)


    Copyright © 2022 | Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
    Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία