• EnglishEnglish
    • ΤΜΗΜΑ
      • ΙΔΡΥΣΗ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
      • ΣΤΟΧΟΙ
      • ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
      • ΜΗΤΡΩΑ ΕΚΛΕΚΤΟΡΩΝ ΤΕΑΠΗ
      • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΑ
      • ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ-ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑ
      • ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ
      • ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
        • ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
        • ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
        • ERASMUS
        • CIVIS
        • Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ
        • ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
        • ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
      • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
        • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
        • ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
      • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • ΑΝΘΡ. ΔΥΝΑΜΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
      • ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΟΜΟΤΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
      • ΦΟΙΤΗΤΕΣ
        • ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ
        • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
      • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
    • ΕΡΕΥΝΑ
      • ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
      • ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
      • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΝΕΑ
      • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
        • ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
        • ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
        • ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
        • Εκλογές Δ/ντών Εργαστηρίων
        • ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
      • ΕΝΤΥΠΑ
      • ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
      • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    • e-Πρωτόκολλο
    • Περγαμηνή

    Νέλλη Ασκούνη

    askouni Βασικές πληροφορίες:

    Βαθμίδα: Καθηγήτρια
    Γνωστικό αντικείμενο: Κοινωνιολογία των εκπαιδευτικών πρακτικών

    Στοιχεία Επικοινωνίας:

    Τηλέφωνο: 210-3688546
    Φαξ: 210-3688057

    E-mail: naskouni@ecd.uoa.gr

     


    Διεύθυνση επικοινωνίας: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Nαυρίνου 13 Α, 10680 Αθήνα
    Γραφείο: Ιπποκράτους 31, 4ος Όροφος

     


    Ακαδημαϊκές Πληροφορίες

    [Δείτε το βιογραφικό σε Pdf]

    Σπουδές
    • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φιλοσοφική Σχολή, Πτυχίο Φιλολογίας, 1982.
    • Πανεπιστήμιο Paris VII, Diplôme d’Etudes Approfondies (D.E.A) στη Διδακτική της Ιστορίας, της Γεωγραφίας και των Κοινωνικών Επιστημών, 1985.
    • Πανεπιστήμιο Paris V – René Descartes, διδακτορικό δίπλωμα στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, 1990.

     

    Ερευνητικά ενδιαφέροντα
    • Εκπαιδευτικές πρακτικές και κοινωνικές ανισότητες
    • Μετανάστες, μειονότητες και εκπαίδευση
    • Εθνική ταυτότητα, εθνική ιδεολογία και εκπαίδευση
    • Επαγγελματικές ταυτότητες και πρακτικές των εκπαιδευτικών

     

    Μαθήματα – Σεμινάρια
    Προπτυχιακά

     

    • Εισαγωγή στην κοινωνιολογία της εκπαίδευσης
    • Μετανάστες, μειονότητες και εκπαίδευση: Ταυτότητες και κοινωνικές ιεραρχήσεις
    • Εκπαιδευτικές πρακτικές και ανισότητες: σχέση σχολείου-οικογένειας
    • Θεματική Εβδομάδα: Κοινωνικές ανισότητες και εκπαίδευση


    Μεταπτυχιακά

    • Κοινωνιολογία της σχολικής γνώσης
    • Κατασκευή των Κοινωνικών Ανισοτήτων: Σύγχρονα θεωρητικά ζητήματα
    • Μειονότητες, μετανάστες, πρόσφυγες στην εκπαίδευση

     

    Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις:
    • Ασκούνη, Ν. (υπό έκδοση) «Σχολείο και κοινωνικές ανισότητες: η κοινωνιολογική προσέγγιση της εκπαίδευσης» στο Ανδρούσου Α., Τσάφος Β. (επιμ.) Επιστήμες της Εκπαίδευσης. Ένα Δυναμικό Επιστημονικό Πεδίο, Αθήνα, Gutenberg.
    • Askouni, N., Dragonas. Th. (2020) “Transcending Socio-cultural Barriers. Access to Tertiary Education of Muslim Minority Youth” in Bhabha, J., Giles W., Mahomed F. (eds) A Better Future. The Role of Higher Education for Displaced and Marginalised People, Cambridge, Cambridge University Press, pp.245–267.
    • Ασκούνη, Ν. (2020), «Εκπαιδευτικές και κοινωνικές αλλαγές στη μειονότητα της Θράκης. Η συμβολή του Προγράμματος “Ένταξη και Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων”», Σύγχρονα Θέματα, 147-148, σ. 138-140.
    • Zambeta, E, Askouni, N., Androusou, Α., Leontsini, Μ., Papadakou, Y., and Lagopoulou V., (eds) (2019) Democratic School Governance for inclusion: a whole community approach, Council of Europe. https://pjp-eu.coe.int/en/web/charter-edc-hre-pilot-projects/outcomes-publications
    • Varvantakis Ch., Dragonas Th., Askouni N., Nolas S.‐M. (2019), “Grounding Childhood (Trans)National Identities in the Everyday”, Children & Society Volume33, Issue1. 68-81.
    • Ασκούνη Ν. (2018) « Αξιοκρατία και ισότητα στην εκπαίδευση» στο Ε. Γιαλούρη, Α. Λαμπρόπουλος, Ε. Ρίκου (επιμ.), Αξία, Αθήνα, νήσος, 147-155.
    • Ασκούνη Ν., Βουβουσίρα Στ., Φάκου Αι, (2017) «Ζουμ στο μουσείο: παιδαγωγικές και κοινωνικές παράμετροι ενός εκπαιδευτικού προγράμματος στο νηπιαγωγείο» Museumedu 4, 183-208. http://museumedulab.ece.uth.gr/main/sites/default/files/8.%20ZOOM-IN%20ON%20THE%20MUSEUM.%20THE.pdf
    • Zambeta, E., Leontsini, M. Askouni, N., Papadakou, Y., Psochios, N. Chalari, M., Toura, K. (2016) Addressing Violence at school through Education for Democratic Citizenship and Human Rights Education, Strasbourg: Council of Europe.Askouni, N. (2015). «Recherche et intervention éducative en Grèce : l’exemple du Projet  pour  l’éducation de la minorité musulmane», La recherche en Education, 13, 21-35.
    • Fakou, E., Vouvousira, St., & Askouni, N. (2015) Class Differences in the Greek Public Kindergarten: Cultural capital and relation to school. Στο P. Kiprianos & J.-P. Pourtois (Επιμ.), Famille, école, sociétés locales. Politiques et pratiques pour l’enfant, Actes du XVème Congrès de l’AIFREF, Patras, 22-26.5.2013 (σ.82-95). Mons: Ed. Education et Famille.
    • Ασκούνη, Ν. (2014). «Μειονότητες και εκπαίδευση: πολιτισμικές διαφορές και ταξικές ανισότητες», Σύγχρονα Θέματα, 124, 25-32.
    • Zografaki, Μ., Askouni, N. (2013)  « Education des filles, pratiques de famille et ruptures à la tradition : le cas de la minorité musulmane en Grèce» in Hatchuel, Fr.(dir) Transmettre ? Entre anthropologie et psychanalyse, regards croisés sur des pratiques familiales, L’Harmattan, Paris,   129-158.
    • Ανδρούσου, Α., & Ασκούνη, Ν. (επιμ.) (2011). Πολιτισμική Ετερότητα και Ανθρώπινα Δικαιώματα: προκλήσεις για την εκπαίδευση, Αθήνα, Μεταίχμιο.
    •  Androussou, A., Askouni, N., Dragonas, Th., Frangoudaki, A., Plexoussaki, E., (2011). «Educational and political challenges in reforming the education of the Muslim minority in Thrace, Greece», The International Journal of Learning, 17 (11), 227-239.
    • Askouni, N. (2010). «La scolarisation des enfants de la minorité musulmane en Grèce : enjeux politiques, identités ethniques et inégalités sociales», Education Comparée, 4, σ.21-47.
    • Askouni, N. & Plexoussaki, E., (2010). « Enquête auprès des familles appartenant à une minorité. Conflits politiques, distance culturelle et questions de méthode » στο B. Tillard & M. Robin (dir.), La recherche au domicile des familles. Démarche et savoir-faire, Paris, L’Harmattan,  97-117.
    • Ασκούνη, Ν. (2008). «Η διαρροή των μαθητών της μειονότητας της Θράκης από την υποχρεωτική εκπαίδευση» στο Θ. Δραγώνα, Ά. Φραγκουδάκη (επιμ.), Πρόσθεση, όχι αφαίρεση, πολλαπλασιασμός, όχι διαίρεση. Η μεταρρυθμιστική παρέμβαση στην εκπαίδευση της μειονότητας της Θράκης, Αθήνα, Μεταίχμιο, 123-137.
    • Androussou, A., Askouni, N. (2007) “La religion à l’école grecque. Changements sociohistoriques et contradictions actuelles”, Education Comparée, vol.61, τόμος 1, 285-300.
    • Ασκούνη, Ν. (2006). Η εκπαίδευση της μειονότητας στη Θράκη: από το περιθώριο στην προοπτική της κοινωνικής ένταξης, Αθήνα, Αλεξάνδρεια.
    • Ασκούνη, Ν. (2004). Κοινωνικές ανισότητες στο σχολείο, στη σειρά Κλειδιά και Αντικλείδια, Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων» ΥΠΕΠΘ, Πανεπιστήμιο Αθηνών 2004 (www.kleidiakaiantikleidia.net ).
    •  Ασκούνη, Ν. (2001). «Εθνοκεντρισμός και πολυπολιτισμικότητα: η αναζήτηση ενός νέου προσανατολισμού της εκπαίδευσης» στο Εκπαίδευση: πολιτισμικές διαφορές και κοινωνικές ανισότητες, τόμος β’: Εθνοπολιτισμικές διαφορές και εκπαίδευση, Πάτρα, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, 67-110.
    • Askouni, N. (2000). «Greek Adolescents’ Perceptions of Social Change: An Ahistorical Interpretation of Society», Journal of Modern Greek Studies, 18, 255-268.
    • Ασκούνη, Ν. (1997). «Απέναντι σε δύο αντιθετικές  φιγούρες του ‘εθνικού άλλου’: στοιχεία από μια ανάλυση του λόγου των  εκπαιδευτικών» στο Α. Φραγκουδάκη και Θ.Δραγώνα (επιμ.), «Τι είν’ η πατρίδα μας;»: Εθνοκεντρισμός στην εκπαίδευση, Αθήνα, Αλεξάνδρεια, 283-322.
    • Ασκούνη, Ν. (1997) «”Μια μακρά πορεία στο χρόνο…”: οι Έλληνες και οι άλλοι στα βιβλία της γλώσσας» στο Α. Φραγκουδάκη και Θ.Δραγώνα (επιμ.), «Τι είν’ η πατρίδα μας;»: Εθνοκεντρισμός στην εκπαίδευση, Αθήνα, Αλεξάνδρεια,  442-489.
    • Askouni, N. & Van Zanten, A. (1996) « L’école et la transmission des savoirs et des attitudes face au travail et aux entreprises. L’approche de la sociologie de l’éducation» στο DARES, DIIJ, Les jeunes et l’emploi. Recherches pluridisciplinaires, Cahier Travail et Emploi, Παρίσι, La Documentation Française, 151-184.

     

    Άλλες πληροφορίες:

    • 1997-2019: Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής που διηύθυνε το Πρόγραμμα «Εκπαίδευση των παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη (Πρόγραμμα ΕΣΠΑ-Υπουργείο Παιδείας).
    • 1993-94 Μεταδιδακτορική έρευνα με υποτροφία του Υπουργείου Παιδείας της Γαλλίας στο πανεπιστήμιο Paris X – Nanterre, Εργαστήριο «Travail et Mobilités». 


    Copyright © 2022 | Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
    Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία