• EnglishEnglish
    • ΤΜΗΜΑ
      • ΙΔΡΥΣΗ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
      • ΣΤΟΧΟΙ
      • ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
      • ΜΗΤΡΩΑ ΕΚΛΕΚΤΟΡΩΝ ΤΕΑΠΗ
      • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΑ
      • ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ-ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑ
      • ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ
      • ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
        • ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
        • ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
        • ERASMUS
        • CIVIS
        • Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ
        • ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
        • ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
      • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
        • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
        • ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
      • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • ΑΝΘΡ. ΔΥΝΑΜΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
      • ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΟΜΟΤΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
      • ΦΟΙΤΗΤΕΣ
        • ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ
        • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
      • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
    • ΕΡΕΥΝΑ
      • ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
      • ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
      • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΝΕΑ
      • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
        • ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
        • ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
        • ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
        • Εκλογές Δ/ντών Εργαστηρίων
        • ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
      • ΕΝΤΥΠΑ
      • ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
      • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    • e-Πρωτόκολλο
    • Περγαμηνή

    Βασιλική Τσάκωνα

    Βασικές πληροφορίες:

    Βαθμίδα: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
    Γνωστικό αντικείμενο: Κοινωνικές και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις της γλώσσας

    Στοιχεία Επικοινωνίας:

    Τηλέφωνο: 210-3688506
    Φαξ: 210-3688057

    E-mail:  vtsakona@ecd.uoa.gr

    Εκτενές βιογραφικό: http://www.concept-pl.us/villy.tsakona

    Διεύθυνση επικοινωνίας: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Ναυαρίνου 13α, 10680 Αθηνα
    Γραφείο:  Ιπποκράτους 31, 4ος Όροφος

    Ακαδημαϊκές Πληροφορίες

    Σπουδές
    • 2004 Διδακτορικό Δίπλωμα στη Γλωσσολογία, Τομέας Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, ΕΚΠΑ. Τίτλος διατριβής: «Το χιούμορ στον γραπτό αφηγηματικό λόγο: Γλωσσολογική προσέγγιση».
    • 2000 Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία, Τομέας Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, ΕΚΠΑ. Τίτλος διπλωματικής εργασίας: «Το ανέκδοτο στην επικοινωνία: Πραγματολογική ανάλυση».
    • 1996   Πτυχίο Φιλολογίας (κατεύθυνση Γλωσσολογίας), ΕΚΠΑ

     

    Ερευνητικά ενδιαφέροντα
    • Θεωρία του χιούμορ και ανάλυση χιουμοριστικών κειμενικών ειδών
    • Ανάλυση αφηγηματικών κειμενικών ειδών
    • Ανάλυση πολιτικού λόγου και του λόγου των ΜΜΕ
    • Λόγος και κατασκευή ταυτοτήτων
    • Κριτικός γραμματισμός: θεωρία και εφαρμογές
    • Γλωσσικός σχεδιασμός και γλωσσική πολιτική

     

    Μαθήματα – Σεμινάρια
    Προπτυχιακά

    • Εισαγωγή στη γλωσσολογία (709, πρώην Γλώσσα, κοινωνία και νόηση)
    • Κριτικός γραμματισμός (721, πρώην Γλώσσα και εκπαίδευση)
    • Κοινωνιογλωσσολογία (722)
    • Κειμενογλωσσολογία (723)
    • Θέματα γλωσσικής πολιτικής (724)

     

    Μεταπτυχιακά

    • Κείμενα και ταυτότητες, στο ΠΜΣ «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα»

     

    Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις:

    • [2021] Greek migrant jokes online: A diachronic-comparative study on racist humorous representations [σε συνεργασία με τον Αργύρη Αρχάκη]. Internet Pragmatics. https://doi.org/10.1075/ip.00063.tsa
    • [2020] Recontextualizing Humor: Rethinking the Analysis and Teaching of Humor. Language and Creativity 4. Boston: De Gruyter Mouton.
    • [2020] Intertextuality and Humor [σε συνεργασία με τον Jan Chovanec]. European Journal of Humor Research 8 (3), 1-136.
    • [2020] Revisiting intertextuality and humor: Fresh perspectives on a classic topic [σε συνεργασία με τον Jan Chovanec]. European Journal of Humor Research 8 (3), 1-15.
    • [2020] Scrutinizing intertextuality in humor: Moving beyond cultural literacy and towards critical literacy. European Journal of Humor Research 8 (3), 40-59.
    • [2020] Liquid racism in the Greek anti-racist campaign #StopMindBorders [σε συνεργασία με τη Ράνια Καραχάλιου & τον Αργύρη Αρχάκη]. Journal of Language Aggression and Conflict 8 (2), 232-261.
    • [2020] «Αυτοί/ές είναι σαν κι εμάς»: Ταυτότητες και θετικές αναπαραστάσεις μεταναστών/τριών σε αφηγήσεις από την επίσημη ιστοσελίδα του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης [σε συνεργασία με τη Ρίτα Αλίαϊ]. Γλωσσολογία 28, 97-118.
    • [2020] Tracing the trajectories of contemporary online joking. Media Linguistics/Медиалингвистика 7 (2), 169-183.
    • [2019] Vocatives in service encounters: Evidence from Greek [σε συνεργασία με τη Μαρία Σηφιανού]. Acta Linguistica Hafniensia: International Journal of Linguistics 51 (1), 60-89.
    • [2019] Talking about humor, racism, and anti-racism in class: A critical literacy proposal. Bulletin of the Transilvania University of Braşov, Series IV: Philology and Cultural Studies 12 (61) (2), 111-141.
    • [2019] Racism in recent Greek migrant jokes [σε συνεργασία με τον Αργύρη Αρχάκη]. Humor: International Journal of Humor Research 32 (2), 267-287.
    • [2018] The Dynamics of Interactional Humor: Creating and Negotiating Humor in Everyday Encounters [σε συνεργασία με τον Jan Chovanec]. Topics in Humor Research 7. Amsterdam: John Benjamins.
    • [2018] Intertextuality and/in political jokes. Lingua 203, 1-15.
    • [2018] Exploring identities in the ELF class: A critical proposal [σε συνεργασία με τη Σιδερή Δεληρόκα]. Brno Studies in English 44 (1), 5-26.
    • [2018] Constructing the hybrid identity of the “Stranger”: The case of Greek immigrants in Canada [σε συνεργασία με τη Ράνια Καραχάλιου, τον Αργύρη Αρχάκη & την Αγγελική Ράλλη]. Tertium Linguistic Journal 3 (1), 127-152.
    • [2018] A critical literacy proposal for exploring conflict and immigrant identities in the classroom – or how not to sweep conflict under the multicultural classroom carpet [σε συνεργασία με τον Αργύρη Αρχάκη]. Journal of Language Aggression and Conflict 6 (1), 1-25.
    • [2018] “I’m not racist but I expect linguistic assimilation”: The concealing power of humor in an anti-racist campaign [σε συνεργασία με τον Αργύρη Αρχάκη και τη Σοφία Λαμπροπούλου]. Discourse, Context and Media 23, 53-61.
    • [2017] Ηλεκτρονικά σώματα μαθητικών κειμένων: Προτάσεις αξιοποίησής τους [σε συνεργασία με την Αγγελική Κοιλιάρη & τον Αργύρη Αρχάκη]. Στο Αναστασία Χριστοφίδου (επιμ.), Όψεις της σωματοκειμενικής γλωσσολογίας: Αρχές, εφαρμογές, προκλήσεις. Δελτίο Επιστημονικής Ορολογίας και Νεολογισμών Αθήνα: Ακαδημία Αθηνών, Κέντρο Ερεύνης Επιστημονικών Όρων και Νεολογισμών, 247-269.
    • [2017] Genres of humor. Στο Salvatore Attardo (επιμ.), The Routledge Handbook of Language and Humor. Routledge Handbooks in Linguistics. New York: Routledge, 489-503.
    • [2017] A short introduction to stories and/in education. Στο Jim Prentzas (επιμ.), Digital Stories and Their Integration in Early Childhood and Primary Education: Teaching Scenarios and Practical Ideas. Education in a Competitive and Globalizing World. New York: Nova Publishers, 3-17.
    • [2016] Teaching politeness strategies in the kindergarten: A critical literacy teaching proposal. Journal of Politeness Research: Language, Behavior, Culture 12 (1), 27-54.
    • [2016] Legitimizing and resistance identities in immigrant students’ school essays: Towards a culturally sustaining pedagogy [σε συνεργασία με τον Αργύρη Αρχάκη]. Brno Studies in English 41 (1), 5-22.
    • [2014] Ανάλυση λόγου: Θεωρία και εφαρμογές [σε συνεργασία με τη Μαριάνθη Γεωργαλίδου και τη Μαρία Σηφιανού]. Παραδόσεις 34. Αθήνα: Νήσος.
    • [2013] Η κοινωνιογλωσσολογία του χιούμορ: Θεωρία, λειτουργίες και διδασκαλία. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
    • [2012] The Narrative Construction of Identities in Critical Education [σε συνεργασία με τον Αργύρη Αρχάκη]. Basingstoke: Palgrave Macmillan.


    Copyright © 2022 | Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
    Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία