• EnglishEnglish
    • ΤΜΗΜΑ
      • ΙΔΡΥΣΗ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
      • ΣΤΟΧΟΙ
      • ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
      • ΜΗΤΡΩΑ ΕΚΛΕΚΤΟΡΩΝ ΤΕΑΠΗ
      • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΑ
      • ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ-ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑ
      • ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ
      • ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
        • ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
        • ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
        • ERASMUS
        • CIVIS
        • Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ
        • ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
        • ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
      • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
        • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
        • ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
      • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • ΑΝΘΡ. ΔΥΝΑΜΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
      • ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΟΜΟΤΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
      • ΦΟΙΤΗΤΕΣ
        • ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ
        • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
      • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
    • ΕΡΕΥΝΑ
      • ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
      • ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
      • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΝΕΑ
      • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
        • ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
        • ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
        • ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
        • Εκλογές Δ/ντών Εργαστηρίων
        • ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
      • ΕΝΤΥΠΑ
      • ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
      • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    • e-Πρωτόκολλο
    • Περγαμηνή

    Βασίλης Τσελφές

    tselfesΒασικές πληροφορίες:

    Βαθμίδα: Ομότιμος Καθηγητής
    Γνωστικό αντικείμενο: Φυσική και Διδακτική των Φυσικών Επιστημών

    Στοιχεία Επικοινωνίας:

    Τηλέφωνο: 210-3688528

    E-mail: tselfesv@ecd.uoa.

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ_ΤΣΕΛΦΕΣ_2019


    Ώρες υποδοχής:
    Διεύθυνση επικοινωνίας: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Nαυρίνου 13 Α, 10680 Αθήνα

     


    Ακαδημαϊκές Πληροφορίες

    Σπουδές
    • Πτυχίο Φυσικής, ΕΚΠΑ
    • Διδακτορικό Δίπλωμα στη Φυσική Στερεού Σώματος, ΚΕΠΕ Δημόκριτος
     
    Μαθήματα – Σεμινάρια
    Προπτυχιακά

    • «Έννοιες φυσικών επιστημών Ι και ΙΙ»
    • «Εξέλιξη των ιδεών στις φυσικές επιστήμες»
    • «Διδακτική φυσικών επιστημών»
    • «Κατασκευή εννοιών στις φυσικές επιστήμες»
    • «Θεατρικές εφαρμογές και διδακτική της φυσικής I και II»

     Μεταπτυχιακά:

    • «Επιστήμη, τεχνολογία και πολιτισμός» ΠΜΣ Διδακτικής των φυσικών επιστημών, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
    • «Επιστημολογία» ΜΔΕ Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, το Περιβάλλον και την Τεχνολογία, ΠΤΝ, ΠΔΜ
    Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις:
      • Psillos, D.,  Kariotoflou, P., Tselfes, V., Fasoulopoulos, G.,  Hatzikraniotis, E. & Kallery, M. (eds). (2003). Science Education Research in the Knowledge Based Society.  NL: Kluwer Academic publishers.
      • Psillos, D., Tselfes,V. & Kariotoglou, P. (2004). An epistemological analysis of the evolution of didactical activities in teaching-learning sequences: the case of fluids. International Journal of Science Education, 26, 555-578.
      • Kouzelis, G., Pournari, M., Stoppler, M. & Tselfes, V. (eds). (2005). Knowledge in the new technologies. Frankfurt am Main: Peter Lang.
      • Stamovlasis, D. & Tselfes, V. (2005). Semantic representations and the dynamics of simple cognitive processes. In A. Russell, T. Honkela, K. Lagus & M. Pöllä (Eds). Proceedings of AMKLC’05, International Symposium on Adaptive Models of Knowledge, Language and Cognition, Finland, 58-61.
      • Tselfes, V., Kariotoglou, P. & Epsimos, G. (2005). Developing a three-pole framework for studying Science Curricula. In proceedings of ESERA ’05: Contributions of research to enhancing students’ interest in learning science, Barcelona: ESERA (ISBN 689-1129-1), 70-73.
      • Paroussi, A. & Tselfes, V. (2006). Crossing the Borders between Science and Shadow Theatre: the Case of Light (Part I). In N. Govas & N. Choleva (edrs), Theatre / Drama & Education: Creating New Roles for 21st Century. Proceedings of the 5th Athens International Theater and Drama Education Conference. Athens: Hellenic Theatre/Drama Education Network, 119-128.
      • Paroussi, A. & Tselfes, V. (2007). Crossing Cultural Borders between Science and Shadow Theatre: the Case of Light (Part II). In J. Shu & Ph. Chan (eds), Planting Trees of Drama with Global Vision in Local Knowledge: IDEA 2007 Dialogues, Hong Kong: IDEA Publications, 450-465.
      • Paroussi, A. & Tselfes, V. (2008). Shadow Theatre and Physics in Early Childhood Teachers’ Education. Education and Theatre (Special Edition), 9, 83-94.
      • Kallery, M., Psillos, D. and Tselfes, V. (2009). Typical Didactical Activities in the Greek Early-Years Science Classroom: Do they promote science learning? International Journal of Science Education, 31(9), 1187-1204.
      • Tselfes, V. & Paroussi, Α. (2009). Science and Theatre Education: A Cross-disciplinary Approach of Scientific Ideas Addressed to Student Teachers of Early Childhood Education. Science & Education, 18, 1115-1134.
      • Kariotoglou, P., Spyrtou, A. & Tselfes, V. (2009). How student – teachers understand distance force interactions in different contexts. Journal of Science and Mathematics Education. 7, 851-873.
      • Tσελφές, Β. & Παρούση, Α. (2010). Η «εικονικότητα» της εκπαιδευτικής πράξης και η περίπτωση της διδασκαλίας-μάθησης των Φυσικών Επιστημών. Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 22, 151-178.
      • Τσαλίκη, Ε. & Τσελφές, Β. (2010). «Οι σημαντικοί άλλοι»: Πεποιθήσεις σχετικές με τις κοινωνικές πιέσεις που επηρεάζουν την εκδήλωση πρόθεσης για συμμετοχή σε φιλοπεριβαλλοντικές δράσεις. Στο Πρακτικά 5ου Συνεδρίου Π.Ε.ΕΚ.ΠΕ.
      • Τσελφές, Β. (2011). Galileo Galilei: Διάλογος γύρω απ’ τα δυο σημαντικότερα κοσμικά συστήματα, το Πτολεμαϊκό και το Κοπερνίκειο. Διδακτικός σχολιασμός. Στη βάση Eudoxus.
      • Τσελφές, Β. (2011). Τα Προγράμματα Σπουδών Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης «νέας γενιάς» και οι Φυσικές Επιστήμες (προσκεκλημένη ομολία). Στο Πρακτικά 7ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νεων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Αλεξανδρούπολη: ΠΤΔΕ, ΔΠΘ, 37-45. 
      • Paroussi, A. & Tselfes, V. (2012). Early Childhood Education Student Teachers Cross the Cultural Borders between Science and Shadow Theatre: a Case Study of Pedagogical Content Knowledge development. Critical Science and Education (Kritiki), 12, 79-113.
      • Tselfes, V & Paroussi, A. (2012). Early Childhood Education Student Teachers Cross the Cultural Borders Between Science and Shadow Theatre. Proceedings of PIXEL International Conference: New Perspectives in Science Education, 195-199. Florence: Simonelli Editor Univercity Press.
      • Μπενιάτα, Ε., Τσελφές, Β. & Τσάπαλη, Μ. (2013). Στρατηγικές επιχειρηματολογίας των μαθητών κατά τη διαδικασία λήψης απόφασης σε κοινωνικο-επιστημονικά ζητήματα που εμπεριέχουν κίνδυνο. Στα Πρακτικά του 8ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των ΦΕ και των ΝΤ στην Εκπαίδευση, ΠΤΕΑ, ΠΘ, 718-726.
      • Tselfes, V. & Paroussi, A. (2013). Theatrical representation of scientific ideas: a research and development project for teaching science. Atomium Culture Project. In elpais, 24 ore, Frankfurter Algemeine, ACEI.
      • Giallousi, M., Tselfes, V.,  & Gialamas, V. (2014). Using student teachers’ reports of self-efficacy to evaluate an early childhood science course.  Journal of Early Childhood Teacher Education, 35:4, 337-356.
      • Τσελφές, Β. (2014). Εκπαίδευση την εποχή της κρίσης: τα διλλήματα της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών. Στο Π. Καριώτογλου και Π. Παπαδοπούλου (επιμ), Φυσικές επιστήμες και περιβάλλον στην προσχολική εκπαίδευση: αναζητήσεις και προτάσεις, 72-88, Αθήνα: Gutenberg.
      • Samanta, A., Psillos, D. & Tselfes, V. (2015). Integrating ICT in science teaching following professional development. In A. Berry & D. Couso (Edrs), In-service science teacher education, continued professional development, Proceedings of 11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Helsinky, Finland, 14, 2439-2444.  http://www.esera.org/media/eBook%202015/eBook_Part_14_links.pdf
      • Samanta, A., Psillos, D. & Tselfes, V. (2015). Investigating science teachers’ fulfillment of expectations by the B level ICT based professional development program. In INSITE 2015 proceedings, of New Issues in Teacher Education Symposium. Volos (to be published, Abstracts, p.25).
      • Τσελφές, Β., Γκοτζαρίδης, Χ. & Έψιμος, Γ. (2015). Πιλοτική εφαρμογή εκπαιδευτικών υλικών φυσικών επιστημών στο πρόγραμμα εκπαιδευσης των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης. Νέα Παιδεία, 156, 64-84.
      • Τσελφές, Β & Παρούση, Α. (2015). Θέατρο και Επιστήμη στην Εκπαίδευση. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/4042
      • Γκοτζαρίδης, Χ., Έψιμος, Γ., Κανδεράκης, Ν., Τζαμαλής, Π., Τσελφές, Β. και Φασουλόπουλος, Γ. (2015). Επιμόρφωση και διαφοροποίηση εκπαιδευτικών φυσικών επιστημών.  Στα Πρακτικά του 9ου Πανελλήνιο Συνέδριο στη ∆ιδακτικη των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, ΠΤΔΕ, ΑΠΘ, 748-757.
      • Τσελφές, Β. (επιμ.) (2016). Προσχολική ηλικία: οι φυσικές επιστήμες στην εκπαιδευτική σχέση παιδιών και εκπαιδευτικών. Αθήνα: ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ
      • Τσελφές, Β. (2016). Τα εκπαιδευτικά υλικά στη σχέση εκπαιδευτικών – μαθητών: η μετάβαση από τη σχολική στην επιστημονική κουλτούρα. Στα Πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες, Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου, 88-103. http://ltee.aegean.gr/sekpy/2016/files/proceedings.pdf, Ημερομηνία πρόσβασης: 12/05/2018.
      • Tomara, M., Tselfes, V. & Gouscos, D. (2017). Instructional strategies to promote conceptual change about force and motion: A review of the literature. Themes in Science & Technology Education, 10(1), 1-16.
      • Kallery, M., Psillos, D. & Tselfes, V. (2017). Students’ experimental design activities: do they promote scientific thinking? In O. Finlayson & R. Pinto (edrs), Research, Practice and Collaboration in Science Education. Proceedings of the ESERA 2017 Conference, 92-99, Dublin: ESERA.
      • Γιαννουλάτου, Ι., Παρούση, Α. & Τσελφές, Β. (2017). Εγκαταστάσεις (Installations): μια καλλιτεχνική (ανα)παράσταση θεωρητικών ιδεών για το φως μέσω υλικών τεχνημάτων. Στο Δ. Σταύρου, Α. Μιχαηλίδη & Α. Κοκολάκη (Επιμ), Πρακτικά 10ου  Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση – Γεφυρώνοντας το Χάσμα μεταξύ Φυσικών Επιστημών, Κοινωνίας και Εκπαιδευτικής Πράξης, Ρέθυμνο: ΠΤΔΕ-ΠΚ, 230-238, http://synedrio2017.enephet.gr/images/Praktika-10ou-Synedriou_Teliko.pdf, Ημερομηνία πρόσβασης: 11/05/2018.
      • Τσελφές, Β. (2017). Τα χαρακτηριστηκά της δυναμικής των Διδακτικών-Μαθησιακών Ακολουθιών Φ.Ε. Στο Δ. Σταύρου, Α. Μιχαηλίδη & Α. Κοκολάκη (Επιμ), Πρακτικά 10ου  Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση – Γεφυρώνοντας το Χάσμα μεταξύ Φυσικών Επιστημών, Κοινωνίας και Εκπαιδευτικής Πράξης, Ρέθυμνο: ΠΤΔΕ-ΠΚ, 1171-1175, http://synedrio2017.enephet.gr/images/Praktika-10ou-Synedriou_Teliko.pdf, Ημερομηνία πρόσβασης: 11/05/2018.
      • Τσελφές, Β. & Παρούση, Α. (2018). Διδασκαλία ιδεών από θεωρίες σύγχρονης φυσικής, μέσω θεάτρου: οι περιπτώσεις της Πολυπλοκότητας και του Πεδίου/ Σωματιδίου Higgs. Στο Μ. Καλογιαννάκης (επιμ), Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση. Προκλίσεις και προοπτικές. Αθήνα: Gutenberg, 215-234.
      • Λενακάκης, Α., Παρούση, Α. & Τσελφές, Β. (2018). Θεσμικά και πολιτισμικά σχήματα που περιγράφουν τη μεταβαλλόμενη παρουσία του κουκλοθέατρου στον εκπαιδευτικό χώρο των ελληνικών Νηπιαγωγείων. Μέντορας,16, 48-94.
      • Paroussi, A. & Tselfes, V. (2018). The relation of the dynamics of Theatre to the dynamics of Educational structures. Education&Theatre, 19, 66-75.
      • Τσελφές, Β. (2019). Οι Φυσικές Επιστήμες στο Ελληνικό Νηπιαγωγείο, δηλαδή σε έναν χώρο με διακριτή εκπαιδευτική παράδοση και υψηλή παιδαγωγική αυτονομία. Στο Π. Παντίδος (επιμ.) Ο ρόλος των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση, 19-36, Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
      • Τσελφές, Β. & Παρούση, Α. (2019). Οι δικές μας θεωρίες για το φως: μια προσπάθεια οικοδόμησης θεωρητικού λόγου από εκπαιδευόμενες Νηπιαγωγούς. Στο Π. Παντίδος (επιμ.) Ο ρόλος των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση, 321-339, Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
      • Γιαννουλάτου, Ι., Παρούση, Α. & Τσελφές, Β. (2019). Photons momentum: μια εγκατάσταση με χρήση νέων μέσων (newmedia installation) ως εκπαιδευτικό μέσο αναπαράστασης θεωρητικών ιδεών για το φως. Στο Π. Παντίδος (επιμ.) Ο ρόλος των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση, 119-136, Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
      • Tselfes, V. & Paroussi, A. (2019). Bridging the theory – experience gap: an educational approach of epistemological issues through theatrical expression. In P. Giannouli & M. Koukounaras-Liagkis (Eds.), Theatre/Drama and Performing Arts in Education: Utopia or necessity? Athens, Greece: Hellenic Theatre/Drama & Education Network, 331-337.
      • Paroussi, A. & Tselfes, V. (2019). A theatrical representation of abstract ideas: the case of “time”. In P. Giannouli & M. Koukounaras-Liagkis (Eds.), Theatre/Drama and Performing Arts in Education: Utopia or necessity? Athens, Greece: Hellenic Theatre/Drama & Education Network, 324-330.
      • Giannoulatou, I-D., Paroussi, A. & Tselfes, V. (2019). Theories about light for sale: an installation representing theoretical concepts. In P. Giannouli & M. Koukounaras-Liagkis (Eds.), Theatre/Drama and Performing Arts in Education: Utopia or necessity? Athens, Greece: Hellenic Theatre/Drama & Education Network, 274-281.
      • Tselfes, V. (2020). A Pilot Application of Educational Materials for the Natural Sciences in the Project for the Education of Muslim Minority Children in Thrace. In E. Skourtou, V. Kourtis-Kazoullis, T. Aravossitas, P.P. Trifonas (Eds.), Language Diversity in Greece. Local Challenges with International Implications, Springer, 143-153. 
      • Zoupidis, A., Tselfes, V. & Kariotoglou, P. (2021): Pre- service early childhood teachers’ beliefs that influence their intention to use inquiry-based learning methods, International Journal of Early Years Education, DOI: 10.1080/09669760.2021.1890552


    Copyright © 2022 | Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
    Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία