• EnglishEnglish
    • ΤΜΗΜΑ
      • ΙΔΡΥΣΗ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
      • ΣΤΟΧΟΙ
      • ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
      • ΜΗΤΡΩΑ ΕΚΛΕΚΤΟΡΩΝ ΤΕΑΠΗ
      • ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
      • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΑ
      • ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ-ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑ
      • ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ
      • ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
        • ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
        • ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
        • ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
        • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
        • ERASMUS
        • CIVIS
        • Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ
        • ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
        • ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
      • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
        • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
        • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
        • ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
      • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • ΑΝΘΡ. ΔΥΝΑΜΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
      • ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
      • ΟΜΟΤΙΜΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
      • ΦΟΙΤΗΤΕΣ
        • ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ
        • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
        • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
      • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
    • ΕΡΕΥΝΑ
      • ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
      • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
      • ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
      • ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
      • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΝΕΑ
      • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
        • ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
        • ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
        • ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
        • Εκλογές Δ/ντών Εργαστηρίων
        • ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
      • ΕΝΤΥΠΑ
      • ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
      • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
      • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    • e-Πρωτόκολλο
    • Περγαμηνή

    Παναγιώτης Παντίδος

    Βασικές πληροφορίες:

    Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής
    Γνωστικό αντικείμενο: Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

    Στοιχεία Επικοινωνίας:

    Τηλέφωνο: 210-3688521
    Φαξ: 210-3688057

    E-mail: ppantidos@ecd.uoa.gr


    Διεύθυνση επικοινωνίας: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Ναυαρίνου 13α, 10680 Αθήνα
    Γραφείο: Ιπποκράτους 31, 4ος Όροφος

    Ακαδημαϊκές Πληροφορίες

    [Δείτε το βιογραφικό σε Pdf]

    Σπουδές
    • Πτυχίο Φυσικής, Σχολή Θετικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Πατρών, 1997.
    • Μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης «Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας και της Αξιολόγησης», Τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2001.
    • Διδακτορικό δίπλωμα στη διδακτική των φυσικών επιστημών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, 2008.
     

    Ερευνητικά ενδιαφέροντα

    • Αναπαράσταση της επιστημονικής γνώσης
    • Σημειωτική της διδασκαλίας και της μάθησης επιστημονικών εννοιών
    • Ενσώματη μάθηση και έννοιες των φυσικών επιστημών
    • Αφήγηση και παραγωγή νοήματος στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών
     

    Μαθήματα – Σεμινάρια

    Προπτυχιακά

    • Οι φυσικές επιστήμες στην εκπαίδευση
    • Σημειωτική της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών
    • Διδακτική φυσικών επιστημών (σε συνεργασία με τον Γ. Σταράκη)
     

    Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις:

    • Παντίδος, Π. (επιμ.) (2019). Ο ρόλος των φυσικών επιστημών στην προσχολική εκπαίδευση. Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα.
    • Pantidos, P. (2019). Epistemic, cognitive and semiotic significations in science teaching: the case of sound. European Journal of Education Studies, 6(4), 210-231.
    • Ηρακλειώτη, Ε., Παντίδος, Π., & Μπιρμπίλη, Μ. (2018). Το ανθρώπινο σώμα ως μέσο μεταφοράς της γνώσης: εφαρμογή για το φαινόμενο της σκιάς σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Στο Δ. Σταύρου, Α. Μιχαηλίδη, & Α. Κοκολάκη (επιμ.). Πρακτικά 10ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, 222-229.
    • Χαχλιουτάκη, Μ.-Ε., Παντίδος, Π., & Ηρακλειώτη, Ε. (2018). Προφορικός λόγος, σχέδιο και χειρονομίες: αναλύοντας τις απαντήσεις των παιδιών για τη δημιουργία των σεισμών. Στο Μ. Καλογιαννάκης (επιμ.) Διδάσκοντας φυσικές επιστήμες στην προσχολική εκπαίδευση – προκλήσεις και προοπτικές, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα, 117-134.
    • Pantidos, P. (2017). Narrating science in the classroom: the role of semiotic resources in evoking imaginative thinking. Journal of Science Teacher Education, 28(4), 388-401.
    • Pantidos,, Herakleioti, E., & Chachlioutaki, M. E. (2017). Reanalysing children’s responses on shadow formation: a comparative approach to bodily expressions and verbal discourse. International Journal of Science Education, 39(18), 2508-2527.
    • Chachlioutaki, M. E., Pantidos, P., & Kampeza, M. (2016). Changing semiotic modes indicates the introduction of new elements in children’s reasoning: the case of earthquakes. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 3(2), 198-208.
    • Herakleioti, E. & Pantidos, P. (2016). The contribution of the human body in young children’s explanations about shadow formation. Research in Science Education, 46(1), 21-42.
    • Κόκκα, Ζ. & Παντίδος, Π. (2016). Διερευνώντας την έννοια της ροπής δύναμης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Στο Β. Τσελφές (επιμ.) Προσχολική ηλικία: οι φυσικές επιστήμες στην εκπαιδευτική σχέση παιδιών και εκπαιδευτικών, σσ. 119-135, Εκδόσεις Άρτεμις Πετροπούλου: Αθήνα.
    • Givry, D. & Pantidos, P. (2015). Ambiguities in representing the concept of energy: a semiotic approach. Review of Science, Mathematics and ICT Education, 9(2), 41-64.
    • Pantidos, P., Ravanis, K., Valakas, K., & Vitoratos, E. (2014). Incorporating poeticality into the teaching of physics. Science & Education, 23(3), 621-642.
    • Pantidos, P., Valakas, K., Vitoratos, V. & Ravanis, K. (2010). The materiality of narrative spaces: a theatre semiotics perspective into the teaching of physics. Semiotica, 182-1/4, 305-325.
    • Pantidos, P., Valakas, K., Vitoratos, E. & Ravanis, K. (2008). Towards applied semiotics: an analysis of iconic gestural signs regarding physics teaching in the light of theatre Semiotica, 172-1/4, 201-231.


    Copyright © 2022 | Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
    Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία